Którą kampanię marketingową wybrać? Co powinno mieć wpływ na Twoją decyzję?

Andrzej Winnicki
26.09.2019

Doszedłeś do momentu, w którym wiesz już, że nie dasz rady dłużej radzić sobie bez wsparcia marketingowego. Twoja marka potrzebuje lepszej widoczności, konkurencja powoli ucieka, a sprzedaż nie jest satysfakcjonująca. Wchodzi do Internetu i zaczynasz czytać. Wybór kampanii marketingowych jest ogromny, a Ciebie nie stać na kompleksowe działania. Co w takim razie powinieneś wybrać, aby rzeczywiście zauważyć efekty? Podpowiadamy, jak podjąć dobrą decyzję.

Skup się na kampaniach, które mogą trafić do Twojej grupy docelowej

To pozwoli Ci zawęzić krąg poszukiwań i znacznie ułatwi podjęcie decyzji. Nie każda kampania będzie dobrym wyborem dla wszystkich marek. Jeśli przykładowo celujesz w bardzo dojrzałych klientów, to niekoniecznie powinieneś inwestować w marketing social mediach, za to wskazane będzie rozpoczęcie kampanii content marketingowej skupionej na tych miejscach dystrybucji, które najchętniej odwiedzają przedstawiciele Twojej grupy docelowej.

Nie ignoruj budżetu

Budżet powinien być punktem wyjścia do ustalenia, na jaką kampanię marketingową ostatecznie się zdecydować. Pamiętaj o bardzo ważnej zasadzie: lepsza jest mniej efektywna, za to doinwestowana kampania, niż taka, która teoretycznie przynosi świetne rezultaty, ale Cię na nią nie stać.

Pokażemy to na przykładzie. Masz do dyspozycji 1000 złotych. Możesz przeznaczyć całą tę kwotę na zmasowaną kampanię Google Ads i wyczerpać budżet w ciągu kilku dni. Możesz jednak zainwestować w artykuły sponsorowane na popularnych portalach, których emisja będzie trwać kilka miesięcy. Dwie zupełnie różne strategie, przynoszące efekty w innym czasie, ale też skrajnie odmienne pod względem wymaganego budżetu.

Ustal, kiedy spodziewasz się pierwszych efektów

To bardzo ważne, ponieważ jeśli Twoim nadrzędnym celem jest szybkie zwiększenie sprzedaży, to oczywiste jest, że powinieneś zainwestować w typową kampanię reklamową. W sytuacji, gdy oczekujesz efektów np. w ciągu dwóch tygodni, odradzamy content marketing czy SEO – to po prostu zbyt mało czasu, aby móc mówić o realnych korzyściach. Lepszym wyborem będzie wówczas kampania linków sponsorowanych w wyszukiwarce.

Zorientuj się, czy ważniejsza jest bieżąca sprzedaż, czy kwestie wizerunkowe

Ten akapit jest ściśle związany z poprzednim. Musisz się bowiem zdecydować, co jest dla Ciebie ważniejsze. Jeśli masz już rozpoznawalną markę i wprowadzasz do oferty nowy produkt, który wymaga reklamowego dopalacza, to idź w stronę kampanii typowo sprzedażowych. Jeśli jednak – z całym szacunkiem – nikt nie wie o istnieniu Twojego biznesu lub co gorsza klienci nie mają o nim dobrego zdania, lepiej będzie inwestować w kampanię wizerunkową, a mniejszą część budżetu przeznaczyć na działania stricte reklamowe.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.