Im prościej, tym lepiej. Jakie firmowe strony www lubią użytkownicy?

Antoni Kwapisz
05.11.2015

Tworząc stronę www dla firmy bardzo łatwo jest wpaść w pułapkę chęci pokazania, jak wielkie umiejętności ma agencja interaktywna. Klienci temu ulegają, bo również chcą, aby ich witryna dosłownie ociekała pięknem, fajnymi elementami i w ogóle była super. Nie zawsze tędy droga. W przypadku stron firmowych dużo ważniejsza jest bowiem funkcjonalność i przejrzystość serwisu. Jakie firmowe strony www lubią użytkownicy? Oto 5 najważniejszych cech.

  1. Szybko się ładujące – to podstawa, o której zawsze musi pamiętać agencja tworząca stronę www dla firmy. W dobie Internetu jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że wszystko dostajemy natychmiast, bez zbędnego oczekiwania. To po prostu trzeba wykorzystać. Jeśli firmowa strona ładuje się wolno, bo jest przeładowana animacjami i grafiką, albo co gorsza poprzedza ją niepotrzebne intro, to będzie to działać na niekorzyść jej właściciela. Z takiej strony użytkownicy po prostu szybko uciekną.
  2. Responsywne – nie możemy już zakładać, że nasi klienci będą odwiedzać stronę www wyłącznie siedząc przy komputerze. Robią to coraz częściej także w kawiarni, sklepie czy po prostu leżąc na kanapie. Wówczas korzystają z urządzeń mobilnych i oczekują, że strona będzie się na małych ekranach wyświetlać co najmniej poprawnie. Dlatego bezwzględnie trzeba dziś inwestować w strony www, które są responsywne.
  3. Intuicyjne – większość internautów jest przyzwyczajona do klasycznych układów stron. Nie oznacza to oczywiście, że każda witryna musi wyglądać tak samo – jest to wręcz niewskazane. Pewne zasady jednak są na tyle uniwersalne, że trzeba z nich korzystać. Nawet najbardziej innowacyjna strona musi być zaprojektowana w taki sposób, aby użytkownik mógł się po niej bez przeszkód poruszać i szybko znaleźć interesujące go informacje. Liczy się więc intuicyjne rozmieszczenie ważnych elementów, takich jak zakładki, stopka, formularz kontaktowy.
  4. Proste – to tak, jak w anegdocie głoszącej, że mężczyźni na kochanki wybierają blondynki, ale na żony brunetki. Coś spektakularnego jest fajne na chwilę, później się nudzi. Generalnie dążymy bowiem do symetrii i porządku. Dlatego kosztem świetnych aplikacji, filmików czy wyszukanego designu lepiej jest postawić na prostotę serwisu. To działa dużo skuteczniej, na pewno w przypadku stron firmowych. Użytkownicy odwiedzają witrynę firmy w konkretnym celu – zdobycia informacji, a nie zachwycania się grafiką.
  5. Treściwe – ale nie przeładowane treścią. Czytanie długich tekstów, w dodatku źle lub wcale niesformatowanych, jest uciążliwe, szczególnie na ekranie komputera czy urządzenia mobilnego. Strona powinna jednak być wypełniona treścią, jednak stworzoną w taki sposób, aby była ona atrakcyjna dla użytkownika. Stosujemy więc nagłówki, pogrubienia, odstępy i częste akapity.

Są to zasady dość uniwersalne, które właściwie odnoszą się do każdego typu strony. Doświadczona agencja wie, jak stworzyć witrynę internetową efektowną, ale przede wszystkim efektywną. Bajery są dobre, ale nie najważniejsze. Liczy się przecież to, ilu użytkowników odwiedzi stronę i jakie będzie to miało przełożenie na zwiększenie sprzedaży lub rozpoznawalności marki.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.