Jak przyspieszyć pracę nad stworzeniem firmowej strony www? 5 porad dla klientów agencji interaktywnych

Piotr Kowalczyk
30.11.2015

Projektowanie, wdrożenie i testowanie strony www nie jest w niczym podobne do pieczenia chleba. Pośpiech zdecydowanie nie jest wskazany, zwykle nie ma możliwości korzystania z jednego, sprawdzonego przepisu, a efekt praktycznie nigdy nie jest taki sam. To praca twórcza, kreatywna, która po prostu wymaga czasu. Wielu klientów irytuje się na wieść, że ich nowa firmowa strona www powstanie dopiero za 1-2 miesiące. Wynika to z faktu, że nie znają specyfiki branży reklamowej. Są jednak sposoby, aby to oczekiwanie nieco skrócić. Mamy dla Was 5 zasad, dzięki którym można przyspieszyć pracę nad stworzeniem firmowej strony www.

  1. Przyłóż się do wypełnienia briefu – kwestionariusz jest podstawowym dokumentem, na którym będzie bazować agencja interaktywna. Jeśli wypełnimy go byle jak, to możemy się spodziewać masy pytań uzupełniających, a także sporej liczby poprawek. Zaangażowanie się w wypełnienie briefu jest pierwszym krokiem w stronę przyspieszenia prac nad stworzeniem firmowej strony www.
     
  2. Jasno określ swoje oczekiwania – agencji będzie bardzo trudno zabrać się do pracy nad strona, która ma być np. „ładna, nowoczesna, ale nie za bardzo, dynamiczna, ale bez ruchomych elementów, taka fajna po prostu”. To ogólniki, które wymagają uszczegółowienia. Dlatego przed nawiązaniem kontaktu z agencją warto się nieco wysilić, obejrzeć różne strony i wybrać z nich te elementy, które naprawdę się nam podobają.
     
  3. Poproś o wyznaczenie koordynatora projektu – współpraca z agencją przebiega znacznie szybciej i sprawniej, jeśli naszym projektem zajmuje się konkretna osoba i to ona odpowiada za kontakt z klientem. Wówczas nie ma potrzeby formułowania pytań i uwag do poszczególnych działów agencji. Koordynator ma szeroką wiedzę na temat tworzenia stron i może szybko i klarownie odpowiedzieć na wszelkie wątpliwości.
     
  4. Nie pośpieszaj – wysyłanie maili z prośbą o „pilne przyspieszenie prac” nic nie da. Proces to proces, a jego poszczególne elementy muszą się składać w całość. Takie ponaglające maile wprowadzają tylko niepotrzebną nerwowość. Na negocjowanie czasu realizacji można sobie pozwolić przed podpisaniem umowy. Później agencję obowiązuje termin, którego będzie się ona trzymać. Klienci muszą mieć na uwadze, że profesjonalna, popularna agencja jednocześnie wykonuje kilka projektów i nikt nie rzuci wszystkiego tylko dlatego, że jednemu klientowi wybitnie się spieszy.
     
  5. Szybko opiniuj projekty – zmorą wielu agencji są klienci, którzy wpłacają zaliczkę lub opłacają cały projekt z góry, a później nie odpowiadają na pytania i trudno jest od nich wydobyć jakiekolwiek informacje. Dlatego jeśli koordynator podsyła Ci do akceptacji np. layout strony czy wybraną czcionkę, to staraj się reagować jak najszybciej. Przyłóż się też do tej opinii, aby na koniec nie stwierdzać, że jednak ta wersja kolorystyczna Ci nie odpowiada (skoro wcześniej została zaakceptowana).
     

Pamiętaj, że agencji – podobnie jak Tobie – bardzo zależy na szybkim i bezproblemowym zrealizowaniu budowy strony www, bo wówczas będzie mogła poświęcić swoje zasoby na kolejny projekt. Taka symbioza jest bardzo wskazana i przynosi naprawdę najlepsze efekty.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie