Na naszym portalu z reguły podpowiadamy, jak mieć lepszą, skuteczniejszą witrynę firmową, która przyciągnie nowych klientów i może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży. Tym razem proponujemy nietypowy temat i pochylamy się nad kwestią usunięcia firmowej strony www. Bywają sytuacje, w których jest to wskazane lub wręcz konieczne. Kilka przykładów znajdziesz w naszym poradniku.
Jeśli obecna strona internetowa jest tak archaiczna, niefunkcjonalna i zaniedbana, że stanowi obciążenie dla wizerunku marki przedsiębiorstwa, to jest to dobry powód, aby natychmiast ją usunąć. Będzie to również dobra motywacja do zainwestowania w zupełnie nową, tym razem przydatną biznesowi witrynę.
Nie każdą stronę internetową da się poprawić – lub byłoby to kompletnie nieopłacalne. W takiej sytuacji warto usunąć obecną stronę i na jej miejsce stworzyć zupełnie nową, która rzeczywiście będzie stanowić atut przedsiębiorstwa w rywalizacji o klienta.
To najbardziej oczywisty powód usunięcia firmowej strony www. Wiedząc, że w przeciągu np. 3-4 miesięcy biznes przestanie istnieć, nie ma sensu wprowadzać nowych klientów w błąd i składać im deklaracji (bo tym de facto jest oferta zamieszczona na stronie), z których firma nie będzie w stanie się wywiązać.
W takiej sytuacji bardzo prawdopodobne jest, że firma nie tylko będzie potrzebować nowej strony, ale też zmieni nazwę marki i całą identyfikację wizualną. Nie ma zatem sensu dłużej utrzymywać witryny, która niepotrzebnie wprowadza klientów w błąd i promuje działalność, która za chwilę zostanie zarzucona. Lepiej rozpocząć już przygotowania do stworzenia zupełnie nowej strony internetowej.