Adidas zmienia logo i rezygnuje z nazwy marki w słynnym znaku handlowym

Marek Szydełko
21.01.2022

Adidas, jeden z największych producentów odzieży sportowej, to marka o globalnym zasięgu. Każda zmiana w jej identyfikacji wizualnej musi więc budzić emocje. Niemiecka marka właśnie pracuje nad kolejną modyfikacją, w ramach której z logotypu zniknie nazwa „adidas”, natomiast zostanie sam sygnet. Na razie nie wiadomo, czy mówimy tutaj o zmianie obejmującej cały asortyment marki, czy tylko submarkę wydzieloną na potrzeby działu piłki nożnej.

Debiut nowej identyfikacji podczas Mistrzostw Świata w Katarze

Pewne jest, że nowe logo marki pojawi się na strojach piłkarskich drużyn biorących udział w Mistrzostwach Świata w piłce nożnej, które w 2022 roku odbędą się w Katarze. Znak przedstawiający wyłącznie charakterystyczne dla marki trzy paski na pewno znajdzie się na strojach treningowych takich reprezentacji, jak Niemcy, Hiszpania oraz Meksyk, natomiast nie jest jasne, czy nowy znak zobaczymy również na strojach meczowych.

Marka nie udziela w tym zakresie żadnych szczegółowych informacji i sprawia wrażenie, jakby temat zmiany logo miał zostać utrzymany w tajemnicy i zaskoczyć odbiorców marki w kulminacyjnym momencie.

Kluczowe pytanie brzmi, czy nowe logo Adidasa pojawi się na odzieży i akcesoriach całej linii produkcyjnej, czy tylko tych dedykowanych submarce „Adidas Football”. Nieoficjalnie wiadomo, że znak składający się wyłącznie z sygnetu, pozbawiony nazwy marki, będzie obowiązywać na strojach klubowych drużyn piłkarskich od sezonu 2023/2024.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie