Jak stworzyć dobry opis aukcji Allegro? Na te elementy musisz zwrócić szczególną uwagę

Antoni Kwapisz
02.04.2021

Opis aukcji Allegro ma – zaraz obok ceny – decydujący wpływ na to, czy klient zdecyduje się dokonać zakupu. Sprzedający na największym w Polsce portalu aukcyjnym (a w zasadzie już wirtualnym pasażu handlowym) muszą ostro rywalizować z konkurencją, choć niekoniecznie poprzez ciągłe obniżanie cen. Dobry opis aukcji Allegro potrafi spowodować, że kupujący sięgnie głębiej do kieszeni i zaufa droższemu sprzedawcy. Pytanie tylko, jak stworzyć taki opis? Wymieniamy najważniejsze elementy, na które musisz zwrócić uwagę.

Nagłówki

Są zdecydowanie najważniejszym elementem charakteryzującym dobry opis aukcji Allegro. Większość kupujących nie zapoznaje się z całym tekstem, skupiając się wyłącznie na nagłówkach. Trzeba więc zadbać o to, aby były one nie tylko atrakcyjne językowo, ale też niosły wartość informacyjną.

W nagłówkach umieszczamy kluczowe informacje o produkcie – niekoniecznie te techniczne, ale na pewno mające znaczenie dla kupujących. Jeśli np. sprzedajesz haki do mocowania rowerów do sufitu, to w nagłówkach należy podkreślić maksymalną nośność oraz kwestię bezpieczeństwa.

Atrakcyjna treść

Choć wspomnieliśmy o tym, że mało który kupujący na Allegro czyta cały opis aukcji, to jednak zawsze musisz mieć na uwadze, że ktoś taki się znajdzie. I co najważniejsze – powinieneś celować właśnie w tych klientów! Są oni najbardziej wartościowi, ponieważ zwracają uwagę na szczegóły, liczy się dla nich jakość i dokładne poznanie cech produktu przed zakupem. Nie skupiają się więc tylko na cenie.

Z myślą o takich klientach stwórz atrakcyjną treść opisu aukcji, sięgając po język korzyści oraz rzetelnie przedstawiając najistotniejsze cechy produktu – pokazując je w taki sposób, aby kupujący mógł wyobrazić sobie praktyczne zastosowanie danej rzeczy w swoim otoczeniu.

Odpowiednie formatowanie

To bardzo ważny element charakteryzujący dobry opis aukcji Allegro. Pamiętaj, że dominuje dziś kultura skanowania tekstu. Oznacza to, że potencjalny klient podejmie decyzję o zakupie już po kilkunastu sekundach zapoznawania się z opisem produktu. Zadbaj więc o to, aby mógł w tym czasie otrzymać całą esencję.

Do prawidłowego sformatowania tekstu potrzebujesz:

Social proof

Jeśli tylko masz taką możliwość, to zastosuj w opisie aukcji Allegro jakiś dowód potwierdzający, że Twój produkt rzeczywiście jest świetny. Tak zwany social proof to najczęściej opinie dotychczasowych klientów, które powinny stanowić ważny element opisu – np. w formie popularnych testymoniali, czyli najatrakcyjniejszych fragmentów recenzji produktu, sprzedawcy, obsługi, czasu wysyłki etc.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie