Branża e-commerce opiera swój sukces na trzech filarach: wygodzie robienia zakupów w sieci, dobrych cenach oraz na wrażeniu. To ostatnie ma kluczowe znaczenie, ponieważ w Internecie niczego nie możemy dotknąć, powąchać i wypróbować. Funkcje te zastępuje nam dobry opis produktu. To od niego w dużej mierze zależy, czy klienci będą chcieli u nas kupować. Jak napisać dobre opisy? Trzymajcie się zasad, które dla Was przygotowaliśmy.
Opisy produktów na stronie internetowej sklepu online powinny być oryginalne. Szczególnie po ostatnich zmianach w algorytmie wyszukiwania kompletnie bezsensowne i ryzykowne stało się kopiowanie opisów ze stron producentów. Choć to powszechna praktyka, sklepy powinny ją porzucić, bo narażają się nie tylko na solidny spadek w wynikach wyszukiwania Google, ale także nawet na zbanowanie strony za tzw. double content.
Jeden z najczęstszych grzechów tworzących opisy produktów polega na konsekwentnym ukrywaniu korzyści wynikających z kupna danej rzeczy. Czy dla klienta najistotniejsza jest informacja o parametrach technicznych anteny DVB-T, czy może to, że dzięki niej będzie mógł bez przeszkód odbierać sygnał nawet podczas śnieżycy? Na pierwszy plan zawsze należy wysunąć konkretne, silne cechy produktu przekładające się na komfort jego używania.
Każdy szalik jest ciepły i miły w dotyku. To żadna wartość dla kupującego, bo zna on funkcję szalika. Jeśli więc chcemy wyróżnić naszą ofertę, zadbajmy o jak najpełniejszy opis produktu. To, co może się nam wydać zbyteczne, dla kogoś innego może być decydującym argumentem za wybraniem właśnie naszego produktu. Pamiętajmy, że nie dajemy możliwości dotknięcia przedmiotu. Napiszmy więc, jaką długość ma szalik, jaki jest sposób jego wykończenia, do jakiego stylu najbardziej pasuje. Stymulowanie wyobraźni może być bardzo skuteczne.
Opisy produktów są doskonałym narzędziem wspierającym pozycjonowanie strony sklepu w wynikach wyszukiwania. Nie warto jednak ulegać złej tendencji nachalnego i sztucznego „upychania” słów czy fraz kluczowych w każdym opisie. Tekst ma być zachęcający dla klienta, a nie dla robotów wyszukiwarki. Poprawność językowa, ciekawa stylistyka – to podstawa.
Przygotowanie setek opisów produktów jest czasochłonne, dlatego taką pracę naprawdę warto zlecić zawodowemu copywriterowi. Po pierwsze: możemy zająć się prowadzeniem biznesu. Po drugie: zyskujemy pewność, że opisy będą sporządzone w zgodzie z powyższymi zasadami. To się po prostu opłaci, oczywiście wyłącznie wtedy, gdy znajdziemy profesjonalistę. Jak go szukać? Masę porad znajdziecie na tym portalu.
Dobre opisy produktów są dla sklepu internetowego tym, czym doskonały sprzedawca dla sklepu stacjonarnego. Mogą znacznie zwiększyć sprzedaż, a także pomóc nam w budowaniu rynkowej marki. To mit, że w Internecie kupuje się szybko i wyłącznie na podstawie ceny. Kupuje się tak, jak wszędzie – oczami. Dobre zdjęcia i doskonały opis potrafią je nakarmić i poprowadzić wprost do koszyka.