Teksty na stronę www – jakie kryteria muszą spełniać?

Maciej Piwowski
06.09.2021

Każda firmowa strona internetowa musi zostać wypełniona treścią. To ona decyduje o wartości informacyjnej witryny, przekonuje użytkownika do nawiązania kontaktu z firmą lub złożenia zamówienia, a także ma duży wpływ na postrzeganie marki przedsiębiorstwa. Teksty na stronę www muszą spełniać bardzo konkretne kryteria, dzięki czemu możemy je uznać za skuteczne. Te najważniejsze cechy opisujemy w naszym poradniku.

Zoptymalizowane pod SEO

Nie mylić z „pisane pod SEO”. Teksty na stronę www w pierwszej kolejności muszą być atrakcyjne dla czytelników, ale to nie stoi na przeszkodzie, aby dopasować je pod kątem specyfiki algorytmu Google. Optymalizacja tekstu pod SEO polega na umiejętnym wpasowaniu słów kluczowych (również w odmianach) oraz zachowaniu pożądanej długości tekstu – takim przyzwoitym minimum jest około 2000 znaków ze spacjami (krótsze teksty nie budzą zaufania robotów Google).

Konkret

W copywritingu odchodzi się od budowania okrągłych zdań i epatowania przymiotnikami. Współczesne teksty na stronę www firmy muszą być maksymalnie skonkretyzowane, co nie oznacza, że powinny być nudne i pozbawione emocji. Po tym właśnie poznaje się dobrego copywritera, który potrafi umiejętnie połączyć „mięso” i wartość merytoryczną z atrakcyjnością językową. W tekstach muszą się znaleźć informacje, po jakie użytkownik przyszedł na stronę, na przykład dotyczące stosowanych technologii, cen czy czasu realizacji zamówienia.

Unikalność

To kluczowa cecha dobrych tekstów na stronę www firmy. Wciąż niestety nie brakuje przedsiębiorstw, które pozwalają sobie na perfidne plagiatowanie treści zamieszczonych na witrynach konkurencji czy po prostu kopiowanie opisów ze stron współpracujących z nimi producentów. Takie działanie szybko się zemści. Google bezwzględnie walczy z plagiatem (tzw. double content) i obniża ranking strony, a docelowo może nawet usunąć ją za to z indeksu.

Bezbłędność

Teksty na firmowej stronie, które zawierają błędy językowe, ortograficzne czy interpunkcyjne, w żaden sposób nie wspierają marki przedsiębiorstwa – wprost przeciwnie. Większość użytkowników po znalezieniu wstydliwych „byków” straci zaufanie do firmy i pewnie nie skorzysta z jej oferty, uznając ją za mało wiarygodną. Dlatego jeśli z oszczędności chcesz napisać teksty na firmową www we własnym zakresie, to przynajmniej zainwestuj w usługę korekty i redakcji.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie