Dlaczego dobre teksty na stronie internetowej mają znaczenie dla Google?

Maciej Piwowski
16.11.2015

I nastała jasność. Po latach szemranych działań SEO skończyło się eldorado dla stron, które swoją wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania zawdzięczają wyłącznie piramidom linków i fatalnej jakości, bezsensownym tekstom zapleczowym. Google już od jakiegoś czasu promuje witryny, które mogą odwiedzającym zaproponować coś wartościowego. Teksty. Ale tylko dobre teksty. To kolejny powód, aby zainwestować w profesjonalny copywriting.

Precle nareszcie niemile widziane

Uzupełnianie swojej strony internetowej dobrej jakości tekstami jest obecnie najpewniejszym sposobem na walkę o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Co więcej, przydaje się publikacja tych tekstów na różnych frontach. Dlatego wiele firm zaczyna inwestować we własne blogi czy portale tematyczne.

Dlaczego jest to tak ważne? Google nareszcie nauczyło swoje roboty odróżniać treść wartościową dla czytelnika od tej, która prezentowała jakąkolwiek wartość wyłącznie dla wyszukiwarki. Oto przykład tzw. precla, który jeszcze do niedawna był podstawą do budowania zaplecza dla strony www. Branża meblarska:

Kiedy rano wstaje słońce, ja jem śniadanie, a meble rattanowe są najlepsze do siedzenia o poranku z kawą w dłoni. Meble rattanowe pozwalają mi kłaść się wieczorem w dobrym humorze i śnić o pięknych blondynkach nad brzegiem morza…

I tak dalej i wciąż bez sensu. Trudno w to uwierzyć, ale takie potworki były produkowane masowo, co skutecznie zepsuło renomę profesjonalnym copywriterom. Powoli opada jednak ten seo-wski kurz bitewny, a wyłania się zza niego to, co powinno być podstawą Internetu – dobra treść.

Google konsekwentnie wycina w pień serwisy, które swoją popularność zbudowały na bazie masowego gnieżdżenia precli w różnych szemranych katalogach. Z tygodnia na tydzień właściciele stron www zorientowali się, że upadła ich strategia kupowania sobie tekstów w cenie 50 groszy za 1000 znaków. Takie coś nie ma racji bytu i nie pomaga, a szkodzi pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Dziś trzeba stawiać na jakość i odpowiednio za nią zapłacić. Zaczęły się dobre czasy dla zawodowych copywriterów, którzy wiedzą, z czym je się Internet.

Dobre teksty niezbędne do pozycjonowania strony w Google

Oczywiście nadal w tekstach umieszczanych na stronach www trzeba zawierać frazy kluczowe, bo roboty wyszukiwarki nie są aż tak inteligentne i wciąż najlepiej wyłuskują treść zawartą w nagłówkach. Potrafią jednak rozpoznać także to, czy dane teksty opublikowane na badanej witrynie są wartościowe dla czytelników. W jaki sposób?

W najprostszy z możliwych. Strona, która w żaden sposób nie zatrzymuje czytelnika (bo brakuje na niej dobrych tekstów lub np. ciekawego video) jest opuszczana w ciągu kilkunastu sekund. Roboty Google to widzą i słusznie uznają, że taka witryna nie zasługuje na dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jej pozycja spada, spada i spada. Do czasu, aż nie zacznie na nowo angażować odwiedzających.

Nie ma lepsze sposobu na ich zaangażowanie niż właśnie „karmienie” strony dobrymi tekstami. Nawet na witrynie firmowej można osiągnąć ten efekt, choć teoretycznie ma ona służyć tylko do prezentowania oferty, czyli w sumie niczego ciekawego. To błąd w myśleniu. Każdy tekst, nawet typowy „O firmie” można napisać tak, aby czytało się go przyjemnie, a w efekcie przeszło do kolejnych zakładek.

Wartościowe, dobre teksty gwarantują zbudowanie wysokiej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Nie od razu, nie za miesiąc, nawet nie za pół roku. Ale konsekwencja jest w tym przypadku sowicie nagradzana. Pamiętajmy też, że opublikowane teksty będą pracować na rzecz strony latami. Dziś zainwestujemy w pomoc profesjonalnego copywritera, a jej owoce będziemy zbierać jeszcze długo.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.