Szkolenie z copywritingu dla pracowników? Bardzo dobry pomysł!

Andrzej Winnicki
30.07.2021

Jeśli zatrudniasz w swojej firmie osoby odpowiedzialne za szeroko pojęty marketing, ale jednak widzisz, że zakres ich kompetencji jest dość mocno ograniczony, to… wcale nie musisz ich zwalniać. Na współczesnym rynku pracy bardzo trudno jest pozyskać wartościowe osoby, dlatego lepszym pomysłem będzie zainwestowanie w ich wiedzę i umiejętności. Jedną z ciekawszych propozycji jest zafundowanie pracownikom szkolenia z copywritingu. Dlaczego warto? Sprawdź najważniejsze argumenty.

Treści są niezbędne

Będziesz ich potrzebować niezależnie od tego, jakie działania marketingowe prowadzisz lub zamierzasz prowadzić w przyszłości. Treści są podstawą promocji marki w Internecie oraz pozycjonowania firmowej strony.

Dobrze byłoby zatem, aby Twoi pracownicy mieli podstawowe kwalifikacje w zakresie m.in. pisania artykułów czy tworzenia atrakcyjnych wpisów do mediów społecznościowych. Dzięki temu nie będziesz musiał za każdym razem wynajmować agencji copywriterskiej czy content marketingowej.

Copywriting to nie tylko tworzenie sloganów i reklam

Klasycznie rozumiany copywriting rzeczywiście skupia się na opracowywaniu koncepcji reklam, jednak dziś jest to znacznie szerszy termin, obejmujący także tworzenie wszelkiego rodzaju treści wykorzystywanych w biznesie. Można tutaj wymienić chociażby artykuły na firmowy blog, artykuły sponsorowane, poradniki, foldery, e-booki czy wpisy na firmowe profile w social media. Umiejętności pisarskie i kreatywne z pewnością więc przydadzą się pracownikom Twojego działu marketingowego.

Spójna komunikacja marki przedsiębiorstwa

To jedna z najważniejszych korzyści. Szkolenie z copywritingu kładzie silny nacisk na tworzenie treści, które są spójne językowo i perfekcyjnie pasują do kreowanego wizerunku marki.

Jeśli obecnie za np. pisanie artykułów sponsorowanych odpowiadają w Twojej firmie dwie osoby i każda z nich robi to inaczej, używając innych zwrotów czy słownictwa, to taki przekaz może być chaotyczny. Szkolenie pozwala rozwiązać ten problem, co przełoży się na skuteczność działań marketingowych oraz lepsze postrzeganie marki przez konsumentów.

Rada

Wiedza zdobyta podczas szkolenia może być wykorzystana także do poprawienia aktualnych treści firmowych, na przykład tekstów na stronie internetowej.  

Pozytywne efekty inwestycji w szkolenie z copywritingu mogą być odczuwalne w długim okresie. Często organizator szkolenia (którym powinna być doświadczona agencja copywriterska) udostępnia uczestnikom skrypt, który może się przydać nie tylko obecnym, ale też przyszłym pracownikom Twojego działu marketingu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.