Event w… Internecie. Jakie narzędzia warto wykorzystać?

Maciej Piwowski
08.05.2020

Branża eventowa jest mocno narażona na różne niespodziewane wydarzenia, które zmuszają rządzących do ograniczania aktywności obywateli i odwoływania już zaplanowanych imprez. Przekonaliśmy się o tym w okresie pandemii koronawirusa w bardzo bolesny sposób.. Agencje eventowe muszą więc robić wszystko, aby móc zaoferować swoim klientom działania niestandardowe, wykorzystując do tego Internet. Choć ważnym elementem każdego eventu jest możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu np. z potencjalnymi klientami, to powinniśmy mieć w zanadrzu jakąś alternatywę, gdyby z różnych powodów klasyczna organizacja imprezy nie wchodziła w grę. Z jakich narzędzi warto tutaj korzystać?

YouTube

Event transmitowany bezpośrednio na YouTube lub przygotowany w formie relacji video? To świetny, a przecież bardzo prosty pomysł. Nie jest przy tym jakoś szczególnie odkrywczy, ponieważ tę platformę do przenoszenia eventów do świata online od dawna wykorzystują chociażby marki motoryzacyjne, pokazując nowe modele w formie wirtualnego spaceru. YouTube dociera do grubo ponad miliarda ludzi na całym świecie, a to dostateczna widownia, by móc skutecznie wypromować wizerunek marki.

Facebook

Ten najpopularniejszy na świecie portal społecznościowy można wykorzystać do organizacji eventu w Internecie na różne sposoby. Po pierwsze: transmisja video. Omówiliśmy ją jednak już w poprzednim akapicie, dlatego od razu przejdźmy do drugiego sposobu, czyli relacji multimedialnej i tekstowej. Facebook jest bardzo dynamicznym medium, dzięki czemu świetnie sprawdza się do bieżącego relacjonowania wydarzeń – chociażby w formie wrzucania krótkich filmików, zdjęć i opisów na firmowy fanpage. W ten sposób można zaprosić obserwujących do udziału w wydarzeniu, pozwalając im nawiązać wirtualny kontakt z marką.

Instagram

Instastories czy zwykłe zdjęcia publikowane na profilu marki, to także bardzo dobre narzędzie eventowe. Instagram od lat pełni funkcję platformy wspierającej dla organizatorów eventów, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby zrobić krok dalej i całkowicie przenieść imprezę na ten portal. Trzeba tylko pamiętać o bardzo aktywnym uzupełnianiu profilu. Obserwujący muszą zostać dosłownie zasypani zdjęciami i krótkimi filmikami, które pozwolą im poczuć się, jakby rzeczywiście brali udział w evencie i stali się częścią wykreowanego, bardzo atrakcyjnego świata marki.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie