Jak pozyskać uczestników do udziału w spotkaniu networkingowym?

Remigiusz Szulc
07.09.2020

Spotkania networkingowe, czyli przeznaczone głównie dla lokalnego biznesu, miały potencjał, aby stać się ważną kategorią eventów. To się jednak nigdy nie stało. Powodem jest dość niska popularność spotkań, co wynika głównie z niewiary w ich skuteczność. Mimo to w całej Polsce nadal organizuje się spotkania networkingowe, a odpowiadające za to osoby mają dokładnie ten sam dylemat: jak pozyskać choćby przyzwoitą liczbę uczestników? Mamy na to kilka sposobów, które zdradzamy w naszym poradniku.

Atrakcyjny program

Bez tego ani rusz. Sama możliwość spotkania się z innymi przedstawicielami biznesu nie jest dostateczną motywacją do tego, aby wziąć udział w evencie. Warto zadbać tutaj o inne elementy podnoszące atrakcyjność wydarzenia – na przykład panel szkoleniowy czy interesujący wykład poruszający tematy dotyczące biznesu. Pamiętajmy przy tym, aby program był maksymalnie skondensowany – przedsiębiorcy nie mają czasu, by wyskoczyć z biura na np. 3 godziny w ciągu dnia. 

Odpowiedni dzień tygodnia i godzina spotkania

Nie ma mowy o tym, aby zapewnić sobie wysoką frekwencję podczas spotkania networkingowego, jeśli event został zaplanowany np. w piątek o 18 czy w poniedziałek o 9 rano. Pamiętajmy, że uczestnikami będą przedstawiciele biznesu, którzy bardzo skrupulatnie planują sobie kalendarz. Spotkanie powinno się odbyć w porze lunchu, najlepiej w środku tygodnia i trwać maksymalnie 1-2 godziny (z posiłkiem).

Udział „gwiazdy”

Ten cudzysłów wskazuje na to, że wcale nie chodzi o zaproszenie do udziału w spotkaniu jakiegoś celebryty, aktora czy znanego muzyka. Status gwiazdy może mieć przecież osoba powszechnie znana w kręgach biznesowych, która osiągnęła duży sukces na polu przedsiębiorczości, finansów, doskonalenia się. Zapraszając taką osobę natychmiast zwiększamy atrakcyjność spotkania networkingowego, co powinno w naturalny sposób zwiększyć frekwencję.

Pokazanie korzyści

O to trzeba zadbać na etapie przygotowywania materiałów reklamowych. Nie da się zorganizować udanego spotkania networkingowego bez marketingu – najlepiej internetowego. Promocja eventu musi się skupiać na korzyściach, jakie wynikają z wzięcia w nim udziału. Dla uczestników z pewnością będzie to szansa pozyskania nowych kontaktów biznesowych, możliwość rozdania wizytówek czy też… zjedzenia smacznego posiłku w towarzystwie przedstawicieli dużego biznesu.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.