Narzędzia marketingu, które warto zainwestować w kryzysowych czasach. Nie tylko SEO!

Remigiusz Szulc
04.05.2020

Stara biznesowa zasada głosi, że kryzys jest najlepszym czasem na inwestowanie. Problem w tym, że nie bardzo wiadomo, kiedy ten chaos się skończy, co rodzi niepewność i zniechęca przedsiębiorców do wydawania pieniędzy. Jeśli jesteś ostrożny i nie chcesz teraz rozpoczynać zaawansowanej kampanii marketingowej, to przygotowaliśmy dla Ciebie zestaw niedrogich, a również bardzo przydatnych narzędzi, w które warto inwestować w kryzysowych czasach. Na liście nie ma SEO, bo to oczywistość. Sprawdź inne propozycje.

Content marketing

Specyfiką content marketingu jest to, że efekty z wdrożenia tej strategii można zauważyć dopiero po kilku miesiącach. Nie jest to zatem odpowiednie narzędzie dla firm, które chcą zwiększyć sprzedaż tu i teraz. Jeśli jednak myślisz o swoim biznesie długofalowo, to powinieneś przygotować go na czasy po kryzysie, kiedy konsumenci znów ruszą na zakupy i będą wybierać te marki, które budzą ich zaufanie i są dla nich atrakcyjne. Temu właśnie służy content marketing. Sam środek kryzysu jest idealnym momentem, aby zacząć prowadzić blog firmowy, mocniej zaangażować się w social media czy umieścić w sieci serię wartościowych artykułów sponsorowanych.

Strona internetowa

Założymy się, że trochę Ci się o niej zapomniało. W czasach hossy nie miałeś za bardzo czasu na to, aby przeanalizować wygląd, zawartość i funkcjonalność firmowej strony internetowej. Jeśli została przygotowana kilka lat temu, to uwierz, że czas najwyższy ją solidnie odświeżyć. Strona internetowa jest podstawowym narzędziem komunikacji z klientami online, dlatego musi być po prostu świetna. Zainwestuj w nią właśnie teraz, bo agencje marketingowe mają więcej czasu i mogą poświęcić całą uwagę Twojemu projektowi.

Wizytówka Google

Jest to bardzo tanie, a w praktyce darmowe narzędzie marketingu online, które perfekcyjnie sprawdzi się w dobie kryzysu i także już w tych lepszych czasach. Wizytówkę w usłudze Google Moja Firma możesz założyć za darmo, a jeśli chcesz, aby wyglądała świetnie i wyróżniała się na tle konkurencji, to skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji – koszt będzie naprawdę niski.

Wizytówka nie tylko zwiększa widoczność Twojego biznesu w wyszukiwarce, ale także buduje zaufanie do firmy. Możesz dzięki niej pozyskiwać opinie klientów, które – jeśli oczywiście są pozytywne – będą stanowić dla nowych konsumentów ważny argument za wybraniem Twojej oferty. Za utrzymanie wizytówki nic nie płacisz, więc będzie ona pracować na Twoją korzyść także już po kryzysie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie