Jak wybrać agencję ochrony na event?

Mariusz Siwko
06.10.2020

Eventy to bardzo szeroka kategoria wydarzeń, do której zaliczamy zarówno kameralne imprezy firmowe, wyjazdy integracyjne, jak też wielkie gale, koncerty i pikniki na kilkaset czy kilka tysięcy osób. Niezależnie od tego, ilu uczestników ma finalnie wziąć udział w wydarzeniu, zawsze warto przynajmniej rozważyć zatrudnienie profesjonalnej agencji ochrony – w przypadku większych eventów będzie to już obligatoryjne. Jak wybrać taką agencję? Na co zwrócić uwagę przed podpisaniem umowy? Sprawdź w naszym poradniku.

Legalność agencji

To pierwsza sprawa, którą bezwzględnie należy sprawdzić. Każda legalna agencja ochrony działa w Polsce na mocy koncesji wydanej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Właściciel lub przedstawiciel agencji, z którym nawiązaliśmy kontakt, ma obowiązek udostępnić odpis koncesji oraz podać numer pozwolenia.

Kompetencje

Sama koncesja to jeszcze trochę za mało, aby stwierdzić, czy mamy do czynienia z profesjonalistami. Porządne agencje ochrony dbają nie tylko o swój wizerunek, ale także stałe podnoszenie kompetencji pracowników. Warto zatem zapytać przedstawiciela danej firmy ochroniarskiej, czy posiada ona wdrożony certyfikat jakości ISO lub AQAP, czy jest członkiem jakiejś branżowej organizacji – chociażby Polskiej Izby Ochrony Osób i Mienia.

Nowoczesne technologie

Profesjonalna agencja ochrony, która oferuje swoje usługi w zakresie zabezpieczania eventów, powinna dysponować nowoczesnym sprzętem do szybkiej komunikacji czy monitorowania terenu imprezy. Warto się upewnić, że dany świadczeniodawca jest w stanie zapewnić chociażby mobilne centrum monitoringu.

Dotychczasowi klienci

Co prawda trudno będzie wstępnie ocenić, czy ci klienci byli zadowoleni z jakości świadczonych usług, ale jeśli są to znane marki, można w ciemno założyć, że mamy do czynienia z agencją o mocnej pozycji w branży. Warto przy tym zwrócić uwagę na to, czy agencja ma spore doświadczenie w zabezpieczaniu eventów. Taka praca znacząco różni się od np. ochrony mienia w formie interwencyjnej. Najmniej ryzykowne jest nawiązanie współpracy z agencją, która ma na swoim koncie zabezpieczanie dużych, medialnych imprez organizowanych przez znane marki.

Wizerunek

Ta kwestia nie jest bez znaczenia, bo przecież event organizuje się właśnie w celach wizerunkowych, aby wzmocnić własną markę. Agencja powinna się do tego dopasować. Upewnij się więc, czy pracownicy są wyposażeni w schludne lub eleganckie uniformy, czy agencja dysponuje porządnymi samochodami etc.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie