Event biznesowy, firmowy czy charytatywny zawsze jest świetną okazją do tego, aby zgromadzić w jednym miejscu dużą grupę osób – w tym tych, które w przyszłości mogą stać się naszymi klientami lub partnerami handlowymi. Trudno natomiast byłoby zorganizować taką imprezę, która z jednej strony zagwarantuje gościom świetną zabawę, a z drugiej stworzy warunki do prowadzenia poważnych rozmów biznesowych. Właśnie dlatego standardem w branży eventowej jest planowanie i wydzielanie kilku znacząco różniących się od siebie stref. Dowiedz się, dlaczego warto o tym zawczasu pomyśleć.
Podzielenie terenu imprezy na strefy zawsze ma pozytywny wpływ na komunikację, a tym samym wrażenia gości. Mało kto lubi funkcjonować w chaosie, zwłaszcza w sytuacjach biznesowych. Dobrze więc będzie zadbać o to, aby goście nie mieli problemu ze znalezieniem strefy gastronomicznej, alkoholowej, łazienek, strefy chillout czy głównego parkietu. Tutaj niezbędne może się okazać wykorzystanie systemów wystawienniczych czy choćby zestawów mebli eventowych.
Im więcej stref różniących się np. charakterem i głośnością muzyki, tym lepiej, ponieważ gwarantuje to wszystkim gościom dobrą zabawę we własnym gronie. Bardzo ważne jest, aby przygotować przynajmniej jedną strefę chillout, z osobnym barem i dedykowanym cateringiem. Taka strefa zawsze sprzyja prowadzeniu rozmów biznesowych, co jest szalenie ważne w sytuacji, gdy chcemy wykorzystać event do zaprezentowania oferty marki czy nawiązania pierwszych kontaktów handlowych.
Często jest tak, że niektórzy goście – w tym ci najważniejsi – wychodzą z imprezy przed czasem, bo po prostu źle się na niej czują. Jest dla nich za głośno, zbyt gwarno, duszno, nie ma warunków do tego, aby spokojnie z kimś porozmawiać. Wydzielając kilka mocno różniących się od siebie stref można uniknąć takiego scenariusza, co jest bardzo korzystne z punktu widzenia frekwencji oraz osiągnięcia celów wizerunkowo-biznesowych.
Za takie osoby uznajemy chociażby hostessy czy kelnerów. Dzięki wydzieleniu kilku stref można dużo łatwiej delegować zadania, co z kolei pozwala uniknąć sytuacji, w której część gości zbyt długo czeka na poczęstunek, obsługę barmańską itd.