Konferencja prasowa to specyficzny rodzaj eventu. Zaskakujące, jak niewiele firm korzysta z tego narzędzia. Wzbudzenie zainteresowania mediów jest rewelacyjnym sposobem na natychmiastowe podniesienie prestiżu marki oraz zwiększenie świadomości jej istnienia w grupie konsumenckiej. Oczywiście nie każda informacja z życia firmy jest godna zwołania konferencji, ale w większości biznesów da się takiego „newsa” wykreować. W naszym poradniku przybliżamy najważniejsze zasady organizacji konferencji prasowych, w których chętnie wezmą udział przedstawiciele mediów.
Od tego zawsze zaczynamy, bo nie ma sensu organizować konferencji prasowej, w której nikt lub prawie nikt nie weźmie udziału. Znalezienie tematu eventu, który zainteresuje media, wcale nie jest takie trudne. Warto tutaj sięgać przede wszystkim po takie informacje, które budzą ciekawość lokalnej społeczności i mają dla niej realne znaczenie. Prosty przykład: jeśli firma uruchomiła nową linie produkcyjną i zatrudni na niej 50 osób, to taka wiadomość na pewno zainteresuje lokalne redakcje, ponieważ będzie miała wpływ na poziom bezrobocia w mieście czy w powiecie.
To ważny etap, od którego w dużej mierze zależy frekwencja podczas konferencji prasowej. W zaproszeniu trzeba już wstępnie zapowiedzieć temat tzw. „konfy”, robiąc to oczywiście w sposób atrakcyjny, ale bez zdradzania zbyt dużej liczby szczegółów. Warto przy tym zadbać o rozsądną godzinę organizacji konferencji – przedstawiciele lokalnych mediów niechętnie ruszają się z redakcji popołudniami czy wieczorami. Najlepsze są godziny między 10 a 12.
Rada
Dobrze też będzie zaznaczyć, jak długo potrwa konferencja – to ułatwi dziennikarzom zaplanowanie sobie dnia, co w branży medialnej zawsze jest mile widziane.
Lokalni dziennikarze bardzo lubią chodzić na konferencje, w trakcie których można zjeść coś dobrego. Warto to wykorzystać, aby zwiększyć zainteresowanie redakcji firmowym wydarzeniem. Już w zaproszeniu można podkreślić, że na przedstawicieli mediów czeka smaczny poczęstunek. Ciekawym pomysłem może być też zorganizowanie śniadania czy lunchu prasowego.
Przygotowując się do konferencji prasowej nie można zapomnieć o wydrukowaniu materiałów informacyjnych dla przedstawicieli mediów. Najlepiej, aby były one zebrane w pakiet zawierający również atrakcyjne upominki, jak pendrive’y czy głośniki Bluetooth. To niewielki wydatek, który jednak z pewnością wpłynie na pozytywne nastawienie dziennikarzy do przedsiębiorstwa chcącego zaistnieć w mediach.