Jeśli mielibyśmy wskazać najbardziej ikoniczny gadżet reklamowy w historii, to wybór prawdopodobnie padłby na długopisy. Są one wykorzystywane w działaniach marketingowych firm od co najmniej kilkudziesięciu lat i nic nie wskazuje na to, aby trend miał się odwrócić. Pomimo tego, że przedsiębiorcy mają dziś ogromny wybór gadżetów reklamowych, to nadal chętnie stawiają właśnie na długopisy reklamowe. Czy to rzeczywiście ma sens? Zdecydowanie tak, a przemawiające za tym argumenty znajdziesz w naszym artykule.
Z tym argumentem trudno jest dyskutować. Nawet te osoby, które na co dzień piszą wyłącznie przy użyciu klawiatury, od czasu do czasu muszą sięgnąć po długopis – choćby po to, aby podpisać jakiś dokument czy zaznaczyć błędy w dostarczonym piśmie. Z tego powodu długopisy są masowo używane w biurach, a to zawsze jest dobra informacja dla promującej się marki.
Rozdając długopisy reklamowe klientom – obecnym i potencjalnym – z jednej strony zaspokoisz ich potrzebę posiadania takiego przedmiotu, a z drugiej zagwarantujesz sobie, że klienci będą mieć stały kontakt z elementami identyfikującymi markę Twojego przedsiębiorstwa.
Długopisy reklamowe kojarzą się nam z prostymi, dość sztampowymi gadżetami, przy pomocy których trudno jest się jakoś wyróżnić. To jednak nie do końca prawda. Obecnie w ofertach producentów gadżetów reklamowych znajdziemy tak wiele modeli długopisów, że raczej żaden przedsiębiorca nie powinien mieć problemu ze znalezieniem takich, które pozwolą mu odróżnić się od konkurencji.
Możesz przebierać w wariantach kolorystycznych, kształtach, no i jeszcze nie zapominajmy, że długopisy dają dość szerokie pole do umieszczenia na nich kreatywnego projektu graficznego z elementami identyfikacji wizualnej marki.
Długopisy reklamowe stanowią wręcz oczywisty wybór dla tych przedsiębiorców, którzy dysponują ograniczonym budżetem reklamowym i nie mogą sobie pozwolić na zainwestowanie w znacznie droższe i efektowniejsze gadżety reklamowe. Aby rozpocząć kampanię z wykorzystaniem długopisów wystarczy mieć dosłownie 1000 złotych i już można stopniowo zwiększać świadomość istnienia marki przedsiębiorstwa w grupie docelowej.
To również ważny argument przemawiający za zainwestowaniem w długopisy reklamowe. Mając je nie musisz wcale organizować żadnej specjalnej akcji dystrybucyjnej. Długopisy można wręczać klientom odwiedzającym siedzibę firmy, dołączać do przesyłek pocztowych czy do teczek ofertowych.