O czym trzeba pamiętać zamawiając gadżety reklamowe?

Krzysztof Jagielski
26.02.2021

Pomimo gigantycznego rozwoju marketingu internetowego gadżety reklamowe wciąż pozostają bardzo popularnymi narzędziami promocji marki. Są dostępne na kieszeń praktycznie każdego przedsiębiorcy, bardzo dobrze odbierane przez klientów, podbudowują wizerunek marki i promują ją w długim okresie. Jeśli doceniasz wszystkie te korzyści i właśnie przymierzasz się do zamówienia swoich pierwszych gadżetów reklamowych, to najpierw przeczytaj nasz poradnik. Wymieniamy w nim najważniejsze kwestie, o których musisz pamiętać na tym etapie.

Odpowiednia liczba gadżetów

Bardzo trudno jest określić dokładną wielkośc zamówienia – zwłaszcza wtedy, gdy planujesz rozdawać gadżety reklamowe masowo, również przypadkowym osobom, które na razie nie są Twoimi klientami (np. podczas targów). Kieruj się więc sprawdzoną zasadą: lepiej zamówić za dużo gadżetów niż za mało. Wyobraź sobie, jak kłopotliwa byłaby sytuacja, w której do Twojego stoiska targowego podchodzą potencjalni klienci, a Ty nie masz im czego wręczyć.

Rada

Nierozdane gadżety zawsze można wykorzystać przy okazji kolejnej akcji promocyjnej, o ile oczywiście naniesione na nie dane firmowe są aktualne.

Znakowanie gadżetów reklamowych

Bez znakowania gadżet nie może być traktowany w kategorii narzędzia promocji marki. Musisz umieścić na upominkach zarówno elementy wizerunkowe (logotyp, odpowiednia kolorystyka, slogan marki), jak i informacyjne – przynajmniej adres firmowej strony internetowej.

Istnieje kilka popularnych technik znakowania gadżetów reklamowych. Zdecydowanie najlepszą jest grawerowanie laserowe, któremu poświęciliśmy osobny poradnik na naszym portalu.

Sposób dystrybucji

Już na etapie zamawiania gadżetów reklamowych powinieneś wiedzieć, w jaki sposób zamierzasz je dystrybuować. Opracuj strategię, zgodnie z którą gadżety będą trafiać do Twoich klientów – dzięki temu cały proces przebiegnie znacznie szybciej, a Ty nie będziesz mieć poczucia, że wyrzuciłeś pieniądze w błoto rozdając gadżety zupełnie przypadkowym ludziom.

Odpowiedni timing

Mamy tutaj na myśli nie tylko zamówienie gadżetów z odpowiednim wyprzedzeniem (by nie ryzykować, że nie będą gotowe na moment ruszenia z kampanią promocyjną). Przez odpowiedni timing rozumiemy także dobranie takich gadżetów, które idealnie wpisują się np. w aktualną porę roku czy czas wprowadzania nowych produktów do oferty. Jeśli np. zaczynasz właśnie sprzedawać opony samochodowe, to gadżety w kształcie opony będą tutaj świetnym wsparciem marketingowym.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.