Prowadzisz bloga firmowego? To świetny sposób na zwiększenie zasięgu promocyjnego marki, ale pod warunkiem, że ten blog będzie mieć czytelników. Aby tak się stało niezbędne jest zadbanie o jego widoczność w wyszukiwarce Google, a więc po prostu pozycjonowanie bloga. W przypadku witryny z często aktualizowaną treścią nie jest to wcale takie trudne. Wystarczy stosować się do tych 5 podstawowych zasad.
- Krótkie, atrakcyjne tytuły wpisów – najlepiej zawierające jakieś słowa kluczowe, które mogą być potencjalnie szukane przez przedstawicieli grupy docelowej marki i bloga. Sprawdź, jakie frazy w wyszukiwarkę wpisują czytelnicy. Pomocna może być strona www.answerthepublic.com, która po wpisaniu jakiegoś słowa kluczowego zwróci Ci wyniki najpopularniejszych wyszukiwań.
- Wyznacz słowa kluczowe, które są najważniejsze dla danego wpisu – jeśli tworzysz wpis na temat obuwia sportowego, to oczywiście takimi słowami mogą być np.: „buty”, „obuwie sportowe”, „adidasy”, „buty do biegania”, „obuwie do joggingu” itd. Wyznacz 5-10 słów i użyj ich w swoim artykule. Bardzo ważne jest, aby używać ich w sposób naturalny, nienachalny. Zawsze na pierwszym miejscu jest wartość merytoryczna wpisu.
- Stwórz opis meta – opis meta to krótki, około 150-znakowy tekst wyświetlany w wyszukiwarce tuż pod linkiem prowadzącym do wpisu. W meta description warto oczywiście zawrzeć słowo kluczowe dla danego wpisu, a także zadbać, by opis był bardzo atrakcyjny i zachęcał użytkowników do przejścia na stronę. Zdradź, co znajduje się we wpisie, ale zrób to w sposób maksymalnie intrygujący.
- Oznacz obrazki – jeśli wpis na blogu ma zostać uzupełniony grafikami, np. zdjęciem głównym i obrazkami wyświetlanymi w treści, to te elementy także powinny zostać oznaczone słowami kluczowymi i dodatkowo atrybutem ALT, czyli krótkim opisem tego, co przedstawia zdjęcie. Atrybut ALT nie jest widoczny dla użytkowników, ale dla robotów wyszukiwarki tak i biorą one go pod uwagę wyszukując najbardziej odpowiednie wyniki wyszukiwania na zadane przez internautę pytanie.
- Linkowanie wewnętrzne – na blogu ma kolosalne znaczenie, ponieważ z jednej strony ułatwia czytelnikom nawigację (mogą łatwo przejść do wpisów tematycznie związanych z artykułem, który akurat czytają), a z drugiej linki wewnętrzne stanowią jeden z czynników SEO i wpływają na uwiarygodnienie i uatrakcyjnienie bloga w ocenie robotów wyszukiwarki.
Samodzielne pozycjonowanie bloga firmowego nie jest więc przesadnie skomplikowane, dlatego warto poświęcić na to trochę czasu. Oczywiście pamiętając, że solą każdego bloga są wartościowe, atrakcyjne i merytoryczne wpisy, o które należy zadbać w pierwszej kolejności.