Tak zwane „pozycjonowanie” jest jednym z pierwszych wyborów przedsiębiorców, którzy chcą zainwestować w zwiększenie zasięgu swojego biznesu w sieci. Mnóstwo właścicieli firm patrzy na to zerojedynkowo: jeśli wydam X pieniędzy, to za Y miesięcy będę mieć Z klientów i zarobię kupę szmalu. Ten schemat niestety niekoniecznie musi się sprawdzić. Ponadto zbyt często zdarza się, że sami przedsiębiorcy nie są przygotowani na efekty, jakie może im przynieść pozycjonowanie strony internetowej. A Ty jesteś? Sprawdź, co może Cię czekać, gdy trafisz na naprawdę skuteczną agencję SEO.
To może być dla Ciebie ogromne zaskoczenie. Przed rozpoczęciem działań SEO koniecznie sprawdź więc, czy wykupiony pakiet serwerowy będzie wystarczający w momencie, gdy Twoją stronę www czy tym bardziej sklep online zacznie odwiedzać znacznie więcej użytkowników. W skrajnym przypadku może się okazać, że np. tuż przed świętami zostanie przekroczony limit transferu, co oczywiście uniemożliwi wejście na stronę.
Przy dobrze zaplanowanej kampanii SEO zwiększenie liczby odwiedzin o kilkaset procent nie jest żadnym problemem. Właśnie dlatego zacznij od sprawdzenia, czy aby na pewno obecny pakiet hostingu jest wystarczający.
To duże uproszczenie, ale o kampanii SEO warto pomyśleć jak o magicznej lampie. Pocierasz ją, pojawia się Dżin i pyta, jakie masz życzenie. „Chciałbym zwiększyć obroty o 1000%!”. No to proszę, niech tak będzie. Czy jednak zdajesz sobie sprawę, z czym to się będzie wiązać? Czy Twój biznes jest w ogóle na to przygotowany?
Działania SEO zawsze powinny być skorelowane z planem rozwoju firmy. Skoro docelowo oczekujesz znacznego zwiększenia obrotów, to chyba nie sądzisz, że uda Ci się dalej ciągnąć ten wózek w pojedynkę? Będziesz potrzebować pracowników, nowego sprzętu, być może większego lokalu. Jeśli się na to nie przygotujesz, to niemal na pewno nie będziesz w stanie zdyskontować efektów pozycjonowania strony czy sklepu.
Jeśli obecnie masz trzech klientów na krzyż, którzy kupują u Ciebie tylko z uwagi na niskie ceny, to najprawdopodobniej w ogóle nie przejmujesz się kwestią marki i jej wizerunku – bo po prostu jej nie masz. Zastanów się jednak, co zrobisz w momencie, gdy dzięki pozycjonowaniu Twój portfel klientów stanie się znacznie grubszy? Kolejne osoby odwiedzające Twoją stronę czy sklep będą oceniać Twój biznes przez pryzmat wizerunku. Jeśli uznają, że jest on mało wiarygodny, to uciekną do konkurencji.
Tym samym wpadniesz w błędne koło: Twoja strona osiągnie duży zasięg w wyszukiwarce, ale rosnący ruch nie przełoży się na zwiększenie liczby klientów. Dlatego równolegle z pozycjonowaniem rozpocznij działania mające na celu zbudowanie marki, która będzie atrakcyjna dla wyodrębnionej grupy docelowej.