Projektowanie strony internetowej w oderwaniu od technicznych wymogów SEO nie ma dziś najmniejszego sensu. Agencje marketingowe muszą obecnie zgrabnie łączyć kreatywność, funkcjonalność, stabilność i informacyjność produkowanych przez siebie witryn z ich poprawnym przygotowaniem do przyszłego pozycjonowania. Takie podejście znacznie ułatwi zaplanowanie i uruchomienie skutecznej kampanii SEO, która w rozsądnym czasie powinna przełożyć się na pozycję witryny w Google. O co tutaj dokładnie chodzi? Czym charakteryzuje się strona internetowa, która jest przygotowana pod pozycjonowanie?
To często bagatelizowana, a niezmiernie ważna kwestia! Wybierając nazwę domeny dla firmowej strony internetowej najlepiej i najbezpieczniej będzie postawić na taką, która jest jednocześnie nazwą marki – przynosi to ewidentne korzyści wizerunkowe. Przestrzegamy natomiast przed wyszukiwaniem jakichś fajnie brzmiących i teoretycznie świetnie pasujących do biznesu domen. Skoro jakiś atrakcyjny adres jest wolny, to prawdopodobnie został niedawno porzucony, co mogło być spowodowane nałożeniem na stronę filtra. Ta zła historia będzie się później ciągnąć za nową stroną i miażdżyć wszelkie działania pozycjonujące.
System zarządzania treścią pełni bardzo ważną funkcję w całej strategii SEO, ponieważ pozwala aktualizować teksty na stronie, dodawać nowe bloki czy artykuły na blogu, które zawierają słowa kluczowe. Strona przygotowana pod pozycjonowanie musi być więc wyposażona w możliwie jak najprostszy w obsłudze CMS.
Oczywiście nie mogą być to przypadkowe frazy – należy je wyodrębnić na etapie analizy SEO. Po stworzeniu listy najbardziej wartościowych słów kluczowych dodajemy je do meta tagów – najważniejsze są „title” oraz „description”. Nie robimy niczego na skróty. Osobne, unikalne meta tagi powinny być przygotowane dla każdej podstrony.
Strona przyjazna Google jest też przyjazna użytkownikom (i odwrotnie). Dlatego agencja interaktywna projektując witrynę www i chcąc ją przygotować do pozycjonowania, musi zadbać o przejrzystą nawigację i maksymalną funkcjonalność. Nie kombinujemy z umieszczaniem stałych elementów, jak logo czy formularz kontaktowy w miejscach, w których nikt nie spodziewa się ich znaleźć. Dbamy o czytelne i bardzo pomocne (dla użytkownika i robotów wyszukiwarki) linkowanie wewnętrzne, do czego można spokojnie wykorzystać menu oraz stopkę.
Strona internetowa przygotowana do pozycjonowania musi się poprawnie wyświetlać na małym ekranie, czyli być skalowalna. Responsywność to dziś żaden wybór, ale po prostu konieczność, aby mieć jakiekolwiek szanse na wypracowanie wysokiej pozycji w Google.
Jest to cały zakres prac optymalizacyjnych, dzięki którym strona będzie pozytywnie odbierana przez algorytm i łatwo odnajdywana przez roboty wyszukiwarki. Chodzi tutaj m.in. o stworzenie przyjaznych adresów URL dla każdej podstrony czy o przyspieszenie działania witryny, aby osiągnęła jak najlepszy wynik PageSpeed.