Tytułowy problem dotyczy przedsiębiorców, którzy prowadzą swój biznes w różnych miastach, gdzie jednak oferują praktycznie te same usługi. Przykładem może być firma budowlana działająca w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Przedsiębiorcy oczywiście zależy, aby wypozycjonować stronę na atrakcyjną frazę „usługi budowlane MIASTO”, ale nie da się tego zrobić skutecznie bazując na jednym adresie strony. Jak się zatem za to zabrać? Poznaj najważniejsze zasady pozycjonowania regionalnego.
Jest to absolutna podstawa, o której przedsiębiorcy świadczący usługi na terenie wielu miast powinni koniecznie pamiętać. Ideałem byłoby stworzenie osobnej strony www (landing page) dla każdego z miast, czyli – trzymając się naszego przykładu – firmy budowlanej w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku i Katowicach. Z przyczyn ekonomicznych zwykle nie wchodzi to w grę. Na szczęście można sobie z tym poradzić w inny sposób.
Najczęściej po prostu tworzy się osobne podstrony dla każdego miasta w obrębie jednej witryny. W ten sposób zyskujemy kilka niezależnych adresów URL, które można następnie pozycjonować na frazę „usługi budowlane MIASTO”. W efekcie osobno pozycjonowany będzie adres główny, czyli www.firmabudowlana.pl i osobno adresy pomocnicze: www.firmabudowlana.pl/warszawa, www.firmabudowlana.pl/poznan itd.
Ważne!
Trzeba pamiętać, aby na każdej podstronie umieści dane teleadresowe konkretnego oddziału firmy, a więc warszawskiego, poznańskiego, gdańskiego i katowickiego.
Każda podstrona, która ma być pozycjonowana lokalnie, musi oczywiście zostać prawidłowo zoptymalizowana pod kątem SEO, a więc m.in. zawierać właściwy tytuł, adres URL, opis meta i nagłówki.
Niezmiernie ważne jest również stworzenie unikalnego kontentu dla poszczególnych adresów. Nie może być tak, że po prostu skopiujemy te same teksty pomiędzy podstronami, zmieniając jedynie nazwę miasta. Warto się trochę wysilić i zainwestować w dobre, niepowtarzalne teksty.
Kolejna kwestia to linkowanie. Bardzo często podczas pozycjonowania lokalnego każdej podstrony witryny zapomina się o obowiązku zbudowania osobnego zaplecza linków dla poszczególnych adresów. Dotyczy to zarówno linków kupionych, jak i pozyskiwanych w sposób naturalny, np. z innych witryn przedsiębiorcy (bloga, portalu tematycznego).
Cała idea pozycjonowania regionalnego opiera się więc na pozycjonowaniu lokalnym każdej z podstron witryny głównej. Tylko wtedy można liczyć na dobry wynik w SERP-ach, choć jest to działanie znacznie bardziej czasochłonne i kosztowne.