Pozycjonowanie lokalne – sprawdź, dlaczego warto to robić

Mateusz Nowak
04.10.2016

Większość firm chce, aby ich strony internetowe były dobrze widoczne i wysoko pozycjonowane w kontekście branżowym, a więc na tzw. frazy brandowe. To zupełnie naturalne i nie ma się co dziwić, że mechanik samochody pozycjonuje stronę na frazę „mechanika pojazdowa”. Pytanie tylko, jakie szanse na pokonanie wielkich sieci ma drobny auto serwis z Kłodzka? Praktycznie żadne. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie lokalne, które nawet niewielkim firmom może dać przewagę nad konkurencją.

Na czym to polega?

Pozycjonowanie lokalne tak naprawdę odpowiada na potrzeby samych użytkowników Internetu.

Jak podaje Google aż ponad 50% zapytań do wyszukiwarki ma charakter właśnie lokalny. W gronie użytkowników urządzeń mobilnych jest to grubo ponad 80%!

Skąd takie wyniki? To proste. Gdy zepsuje Ci się rower, szukasz serwisu w swoim mieście. Gdy chcesz iść do knajpy na wakacjach w Kołobrzegu, to przecież nie myślisz o rezerwacji stolika w Warszawie. Tak to właśnie działa.

Lokalność ma znaczenie dla Google

Co więcej Google dokładnie rozpoznaje, z jakiej lokalizacji zostało wysłane zapytanie do wyszukiwarki. Tym samym wyświetlane odpowiedzi także są nacechowane lokalnością – oczywiście o ile pytanie nie miało charakteru globalnego (np. „Kim był Einstein?”).

Wszystko to sprawia, że pozycjonowanie się na frazy lokalne jest bardzo opłacalne. Szczególnie dla mniejszych firm, które nie mają żadnych szans, aby zawalczyć na frazy brandowe. Mogą natomiast zwiększyć swoją konkurencyjność na rynkach lokalnych i tym samym dotrzeć do gigantycznej rzeszy klientów szukających miejscowych usługodawców.

Dlaczego warto pozycjonować stronę lokalnie?

Powodów jest kilka – wymieniamy te najważniejsze:

  • Strona staje się widoczna dla osób, które szukają miejscowych firm
  • Większe szanse na zdobycie wysokich pozycji w wyszukiwarce w konkurencyjnych branżach
  • Budowanie marki na rynku lokalnym
  • Zdobycie przewagi na lokalną konkurencją, która traci czas na bicie się o wysokie pozycje na frazy brandowe

Nawet jeśli Twoja firma prowadzi działalność eksterytorialną i świadczy usługi zdalnie, to nie możesz wykluczyć, że nie znajdą się klienci miejscowi, którym zależy na współpracy z lokalnym wykonawcą.

Jak zabrać się za pozycjonowanie lokalne? Przede wszystkim musisz dodać swoją wizytówkę do usługi Google Moja Firma, wprowadzić tam podstawowe dane i w kolejnych krokach zwiększyć wiarygodność firmy (dodanie zdjęć, adresu, godzin otwarcia).

To sprawi, że strona Twojego przedsiębiorstwa będzie już wyświetlana na zapytania lokalne, a klienci będą mogli ją oceniać. Im lepsze opinie zbierzesz, tym wyższy ranking przyzna Ci Google.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie