Reklamujesz się na Facebooku? Wkrótce będziesz mieć ograniczone możliwości targetowania reklam

Andrzej Winnicki
01.02.2022

Facebook jest drugą największą siecią reklamową w Internecie, z której korzystają setki tysięcy firm. Jednocześnie wokół tej platformy trwa burza związana z oskarżeniami o świadome szerzenie hejtu oraz nieuczciwe praktyki skierowane przeciwko reklamodawcom. Meta, spółka-matka Facebooka, właśnie poinformowała o wprowadzeniu kluczowych zmian w targetowaniu reklam, co ma nieco ocieplić wizerunek platformy.

Co się zmieni?

19 stycznia 2022 roku zacznie obowiązywać nowa polityka prywatności Facebooka, która znacząco zawęzi możliwość kierowania reklam do konkretnych osób. Przede wszystkim reklamodawcy stracą możliwość targetowania swojego przekazu marketingowego ze względu na takie kryteria, jak rasa, pochodzenie etniczne, zdrowie, orientacja seksualna, wyznanie czy przekonania polityczne.

Przykładowo: dziś, gdy Jan Kowalski polubi profil jakiego polityka, to z dużym prawdopodobieństwem zaczną mu się wyświetlać reklamy tej partii politycznej. Od 19 stycznia 2022 roku takie działania mają zostać ukrócone, co oczywiście uderzy bezpośrednio w strategie marketingowe firm.

Facebook doskonale zdaje sobie sprawę, że ta zmiana będzie mieć ogromny wpływ na skuteczność kampanii i krótkoterminowo może spowodować odpływ części reklamodawców. Z drugiej jednak strony platforma nie ma wciąż istotnej konkurencji i trudno się spodziewać, aby z tygodnia na tydzień straciła większą część swoich udziałów w torcie reklamowym.

Dodajmy również, że od początku 2022 roku Facebook zapowiada ograniczenie zasięgów reklam związanych z rodzicielstwem, zwierzętami domowymi, alkoholem, hazardem oraz dietami redukcyjnymi.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie