Częstotliwość wysyłania wiadomości w ramach kampanii e-mail marketingowej. Wykorzystaj te praktyczne wskazówki

Mariusz Siwko
04.08.2022

Praktycznie każdy, kto zaczyna swoją przygodę z e-mail marketingiem, zadaje sobie pytanie o częstotliwość wysyłki newsletteru. W sieci znajdziesz wiele artykułów z różnymi rekomendacjami, często wzajemnie się wykluczającymi. Dlatego najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, jest po prostu prowadzenie własnych testów. Na dobry początek warto też sugerować się doświadczeniami marketerów, którzy od lat prowadzą kampanie e-mail marketingowe i wiedzą już, co działa, a co niekoniecznie. Zebraliśmy dla Ciebie najlepsze wskazówki.

Najlepsze dni do wysyłki newsletteru

Musisz wiedzieć, że to, na jaki dzień tygodnia zaplanujesz wysłanie newsletteru do odbiorców, ma ogromny wpływ na skuteczność całej kampanii. Z badania przeprowadzonego przez Campaign Monitor wynika, że bezsprzecznie największą „otwieralność” uzyskują maile wysyłane w poniedziałki, wtorki i środy.

Może to wynikać z tego, że w tych dniach jesteśmy najmocniej skoncentrowani na pracy, spędzamy najwięcej czasu w biurze, w efekcie czego łatwiej jest wzbudzić w nas zaangażowanie. Motywacją do otwarcia maila od jakiejś firmy może być chociażby to, że chcemy sobie zrobić przerwę w pracy.

Pora dnia także ma znaczenie

E-mail marketing bazuje na automatyzacji – nikt przecież nie będzie wysyłać maili „z ręki”. Ustawiając plan wysyłki pamiętaj, że liczy się także to, o której godzinie odbiorcy otrzymają wiadomości. Tutaj znów warto podeprzeć się badaniami, a te pokazują, że najmocniej angażują maile marketingowe wysyłane między 9 a 12:30 (co ciekawe – szczególnie we wtorki).

Jeśli więc chcesz, aby odbiorcy Twoich maili rzeczywiście je czytali, to nie wysyłaj wiadomości popołudniami czy tym bardziej wieczorami. Choć intuicja podpowiada, że to właśnie wtedy klienci powinni mieć więcej czasu, to w praktyce jest dokładnie odwrotnie i takie maile po prostu są ignorowane.

Weekend? Zapomnij

Wysyłanie maili marketingowych w weekend nie ma większego sensu. Jasne, że mogą być branże, w których ta strategia zadziała, natomiast generalnie piątkowe popołudnie, sobota i niedziela powinny być czasem przerwy w wysyłce. Dlaczego?

Ponieważ większość z nas takie maile będą drażnić. Wyobraź sobie, że jest niedzielne popołudnie, powoli zaczynasz myśleć o pracy, jesteś lekko podenerwowany, a tu co chwilę przychodzi powiadomienie z telefonu o odebraniu maila. Irytacja rośnie, na czym promowane marki z całą pewnością nie zyskają.

Pamiętaj również, że nie ma żadnej sztywnej reguły określającej jedynie słuszną częstotliwość wysyłania newsletteru w ramach kampanii e-mail marketingowej. Opisane zasady rzeczywiście działają, natomiast możesz je nagiąć do realiów Twojej branży. Jak już wspomnieliśmy, najważniejsze w e-mail marketingu jest testowanie różnych rozwiązań i wyciąganie z tego konstruktywnych wniosków.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie