Co zamieścić w newsletterze? Przykłady wartościowego „wsadu”

Mariusz Siwko
28.05.2022

Szukając pomysłów na urozmaicenie kampanii marketingowej marki natrafiłeś na opcję wysyłki newsletteru? To może być świetne rozwiązanie, ale pod jednym warunkiem: musisz zaproponować odbiorcom atrakcyjną, wartościową treść. Niekoniecznie super merytoryczną, natomiast bez wątpienia angażującą i zachęcającą do poświęcenia kilku minut na zapoznanie się z zawartością maila. W naszym poradniku znajdziesz przykłady mięsistego „wsadu” do newsletteru.

Posty na blogu firmowym

Dobrą motywacją do wysyłki newsletteru jest prowadzenie bloga firmowego, na którym regularnie publikujesz solidne, merytoryczne treści. To może być krok w stronę wykreowania eksperckiego wizerunku marki, zyskania zaufania klientów i tym samym przekonania ich do zakupów nawet po nieco wyższej cenie od rynkowej.

Treści poradnikowe

Newsletter nie musi wcale odsyłać do zewnętrznego źródła. Zakładając, że około 20-30 procent odbiorców rzeczywiście otworzy maila i zapozna się z jego treścią, warto potraktować to w kategorii platformy do przemycania różnych porad dla klientów. Takie maile są odbierane jako wartościowe, co także podbudowuje wizerunek marki i uwiarygadnia ją w oczach odbiorców newsletteru.

Promocje

Regularnie wysyłane maile świetnie sprawdzają się do informowania odbiorców o aktualnych promocjach. Sam na pewno dostajesz pełno takich wiadomości. Może to być dodatkowy, całkiem skuteczny kanał dotarcia do klientów, którzy nie śledzą na bieżąco tego, co dzieje się w firmie, w sklepie internetowym etc.

Konkursy

Organizujesz konkurs dla klientów? Zadbaj o to, aby ta informacja dotarła do jak najszerszego grona osób potencjalnie zainteresowanych wzięciem udziału w konkursie. Newsletter idealnie się do tego nadaje.

Kody rabatowe

W ramach newsletteru warto również podsyłać odbiorcom kody rabatowe – szczególnie te, które rzeczywiście są zarezerwowane tylko dla tego kanału komunikacji z klientami. To powinno istotnie zwiększyć ROI.

Wideo

Większość z nas nie ma czasu na czytanie długich treści, zwłaszcza w godzinach pracy, a to właśnie wtedy najczęściej otrzymujemy różne maile w ramach subskrypcji newsletteru. Wiedząc o tym możesz zaproponować odbiorcom wiadomości luźniejszą, przyjaźniejszą i łatwiejszą w odbiorze formę komunikacji, wykorzystując do tego krótkie filmy.

Newsy branżowe

Taki „wsad” jest szczególnie rekomendowany w sytuacji, gdy prowadzisz z klientami profesjonalną komunikację, a odbiorcami wiadomości są przede wszystkim fachowcy, branżowi eksperci,  współpracownicy etc.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.