Nie masz czasu na prowadzenie działań marketingowych? Automatyzuj!

Piotr Kowalczyk
21.11.2017

Automatyzacja to jedno z najmodniejszych i najczęściej powtarzanych słów w kontekście prowadzenia skutecznych działań marketingowych. Firmy, szczególnie te duże, już dawno sięgnęły po metody automatyzacji różnych procesów, aby z jednej strony nie angażować w to własnych zasobów, a z drugiej mieć pewność, że kampania jest dobrze zaplanowana i prowadzona. Tak naprawdę po automatyzację może sięgnąć każdy przedsiębiorca, nawet mały. Sprawdź, jakie działania marketingowe zdecydowanie warto zautomatyzować.

Reklama w wyszukiwarce

Samodzielne prowadzenie kampanii AdWords jest uciążliwe, a dla osób bez doświadczenia może być także wyjątkowo frustrujące. Nie wspominając już o mizernych efektach. To podstawowy obszar, który wymaga automatyzacji. Możesz to zrobić na dwa sposoby:

  • Zlecić kompleksowe prowadzenie kampanii marketingowej agencji – opcja kosztowna, ale bardzo wygodna i przynosząca dobre efekty,
  • Zlecić zaprogramowanie kampanii, przy samodzielnym monitorowaniu jej efektów – opcja tańsza, również mająca znamiona automatyzacji, ale jednak wymagająca choćby odrobiny uwagi z Twojej strony.

Content marketing

To jeden z najczęściej automatyzowanych procesów marketingowych. Firmy nie mają czasu, a także zasobów, by samodzielnie tworzyć angażujące treści. Dlatego zlecają to na zewnątrz. Agencje content marketingowe nie narzekają na brak zleceń z zakresu przygotowywania tekstów na blog, portale, artykułów sponsorowanych, treści wideo czy infografik. To jednak wciąż nie jest pełna automatyzacja.

Aby móc o niej mówić konieczne jest zlecenie prowadzenia kompleksowej kampanii content marketingowej, czyli nie tylko tworzenia tesktów, ale też dystrybuowania i promowania treści. Agencja powinna opracowywać tematykę i mieć w tym zakresie dużą swobodę.

Social media

O mediach społecznościowych moglibyśmy wspomnieć przy okazji omawiania automatyzacji content marketingu, ale jest to tak istotny i obszerny dział, że zasługuje na osobną wzmiankę. Automatyzacja działań w social mediach polega przede wszystkim na udostępnieniu agencji profili marki na poszczególnych portalach i umożliwieniu jej prowadzenia swobodnej komunikacji z użytkownikami.

Jest to opcja bardzo wygodna, ale też ryzykowna, o czym swego czasu przekonał się chociażby Maspex, czyli producent popularnego napoju energetycznego (słynna afera z prowokacyjnym wpisem nawiązującym do rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego).

Automatyzacja działań marketingowych jest bardzo opłacalna, ponieważ trzeba sobie zdać sprawę z wartości czasu. Jeśli próbujesz łączyć zarządzanie biznesem z jego promowaniem, to prędzej czy później któryś obszar na tym ucierpi. Synergia jest o wiele skuteczniejsza i w dłuższej perspektywie przynosi pewniejsze profity.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie