Społeczny dowód słuszności: 4 pomysły na wykorzystanie go na stronie www

Remigiusz Szulc
05.11.2020

Słyszałeś kiedykolwiek o teorii społecznego dowodu słuszności? Opracował ją niejaki Robert Caldini, guru współczesnego marketingu, który wyselekcjonował 6 metod wywierania wpływu na konsumenta. Jedną z nich jest właśnie ów społeczny dowód słuszności. To nic innego, jak pokazanie konsumentowi, że inni już podjęli decyzję zakupową, do której on się dopiero skłania. Zasada ta okazuje się być bardzo skuteczna w marketingu online, bo wykorzystuje fakt, iż jako konsumenci chętnie naśladujemy wybory innych osób, m.in. kierując się opiniami zupełnie obcych ludzi. Dlatego powinieneś koniecznie wykorzystać zasadę społecznego dowodu słuszności na Twojej firmowej stronie internetowej. Jak to zrobić? Oto 4 gotowe pomysły.

Testymoniale

Czyli inaczej opinie dotychczasowych klientów, które zostały opublikowane na stronie www. Oczywiście wybieramy tylko te pozytywne, możliwie najbardziej atrakcyjne i wyczerpujące pod względem treści, odwołujące się do rdzenia biznesu. Testymoniale świetnie nadają się na społeczny dowód słuszności, ponieważ pokazują prawdziwe doświadczenia dotychczasowych klientów. Idealnie byłoby pozyskać takie opinie od osób powszechnie znanych.

Ocena gwiazdkowa

Gwiazdki podświadomie kojarzą się nam z systemem oceny (jak w hotelach), dlatego jest to sugestywne narzędzie wywierania wpływu na konsumenta. Widząc, że dana firma została oceniona przez dotychczasowych klientów na np. 4,5 gwiazdki, z miejsca nabieramy do niej zaufania. Ten schemat jest doskonale znany kupującym na Allegro, ale też szukającym np. lokali gastronomicznych w Google Maps.

Recenzje pod produktami/usługami

Jeśli sprzedajesz jakieś produkty czy usługi bezpośrednio na stronie, np. w sklepie online, to bardzo dobrym pomysłem będzie umieszczenie pod nimi opinii innych kupujących. Taka pozytywna recenzja może mieć większy wpływ na decyzję zakupową klienta niż nawet najlepszy opis.

Case study

Społecznym dowodem słuszności może być także pokazanie jakichś realizacji. Popularne case study sprawdzają się w wielu branżach, a ich siłą jest to, że pokazujemy tutaj nie tylko sam efekt, ale też poszczególne etapy np. budowy domu, projektowania strony internetowej, odświeżania lakieru samochodu etc. Case study zdecydowanie uwiarygadnia ofertę firmy, bo jest to namacalne potwierdzenie kompetencji przedsiębiorstwa na konkretnych przykładach.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.