Z reguły współpraca na linii przedsiębiorca - agencja interaktywna kończy się wraz z oddaniem strony internetowej do użytku. Klient jest zadowolony, strona prezentuje się świetnie, następuje ostateczne rozliczenie i symboliczna wymiana maili pożegnalnych. Czy tak to powinno rzeczywiście wyglądać? Nie do końca. Nie warto urywać współpracy z agencją zaraz po tym, jak witryna znajdzie się w indeksie Google. Dużo lepszym pomysłem będzie zlecenie stałej opieki nad stroną internetową. O co w tym chodzi? Dlaczego warto z tego skorzystać? Sprawdź w naszym poradniku.
To usługa, którą może i powinna zaoferować każda profesjonalna agencja interaktywna. Już na etapie przygotowywania wyceny można się spotkać z propozycją objęcia strony opieką administracyjną. Część agencji dodaje tę usługę „gratis” na np. 12 miesięcy, część żąda za to dodatkowej opłaty abonamentowej – przeciętnie jest to koszt kilkuset złotych rocznie.
W ramach tej usługi agencje interaktywne najczęściej gwarantują:
Taki pakiet może zostać dowolnie rozszerzonym, na przykład o stałą optymalizację strony internetowej pod kątem SEO (chodzi tutaj głównie o optymalizację techniczną) czy o prowadzenie bloga firmowego na stronie. W zależności od ceny usługi, w grę może wchodzić również np. modyfikowanie podstron, dodawanie nowych zakładek na życzenie klienta czy przeprowadzany dorocznie redesign wybranych elementów witryny.
Odpowiedź na to pytanie zna każdy, kto czytając wykaz czynności realizowanych w ramach usługi stałej opieki technicznej nad stroną internetową nie do końca wiedział, o co w tym właściwie chodzi. Sprawa jest banalnie prosta: jeśli nie umiesz samodzielnie wykonać wymienionych rzeczy, nie masz pojęcia o administrowaniu witryną i nie wiedziałbyś, co zrobić w sytuacji, gdy np. strona zostanie zaatakowana przez hakerów, to potrzebujesz opieki ze strony wykonawcy witryny.
Wykupienie tej usługi w formie abonamentowej zawsze jest o wiele tańsze, niż zlecanie poszczególnych czynności komuś z zewnątrz. Należy to więc traktować w kategorii czegoś na kształt ubezpieczenia czy przedłużonej gwarancji na stronę.