Proste zarządzanie firmową stroną www: dlaczego to takie ważne?

Marek Szydełko
14.08.2020

Zlecając zaprojektowanie strony internetowej doświadczonej agencji interaktywnej masz prawo oczekiwać, że witryna będzie atrakcyjna wizualnie, bardzo użyteczna, przydatna na gruncie informacyjnym i idealnie dopasowana do wizerunku budowanej przez Ciebie marki. Nie popełnij jednak klasycznego błędu, jakim jest brak zwrócenia uwagi na możliwość późniejszego zarządzania stroną we własnym zakresie. Wielu przedsiębiorców kompletnie to bagatelizuje, czego efektem jest konieczność każdorazowego zlecania nawet zupełnie podstawowych czynności tej samej agencji, która wykonała witrynę. Sprawdź, co daje Ci możliwość prostego zarządzania firmową stroną www i dlaczego koniecznie trzeba się tego domagać od projektanta.

Administrowanie witryną z poziomu firmowego biurka

Sytuacja, którą opisaliśmy we wstępie, jest całkowicie absurdalna. Nie może być tak, że Ty czy Twoi pracownicy nie jesteście w stanie we własnym zakresie administrować witryną, choćby na tym podstawowym poziomie. Jeszcze przed podpisaniem umowy z agencją, która wykona stronę, należy się upewnić, że wykorzysta ona taki system zarządzania treścią, z którego obsługą poradzi sobie każdy – nawet osoba niemająca w tym żadnego doświadczenia. Dzięki temu będziesz mógł powierzyć administrowanie stroną jednemu z pracowników lub zająć się tym osobiście.

Bieżąca aktualizacja treści

Po co Ci właściwie dostęp do systemu zarządzania treścią (CMS)? Choćby po to, aby móc w razie potrzeby wprowadzić jakieś zmiany – np. dodać nowy opis produktu, zmienić numer telefonu czy zaktualizować na www dane kontaktowe pracowników. System CMS powinien być na tyle łatwy w obsłudze, aby nie było ryzyka, że ktoś przez przypadek „namiesza” na stronie i np. usunie całą zakładkę.

Publikowanie artykułów na blogu firmowym

Blog firmowy jest najlepszym narzędziem SEO, ale też świetnym sposobem na budowanie eksperckiego wizerunku marki. Dlatego warto go prowadzić, nawet w mocno ograniczonym zakresie. Jeśli zamierzasz pisać artykuły samodzielnie lub zlecać to jakiemuś copywriterowi, to ich publikacja również powinna być po Twojej stronie. Do tego potrzebujesz jednak dostępu do prostego systemu zarządzania treścią.

Dostęp do danych analitycznych

Dobry system CMS jest nie tylko łatwy i intuicyjny w obsłudze, ale też daje możliwość analizowania ruchu na stronie – chociażby sprawdzania, które podstrony są najczęściej odwiedzane przez użytkowników. To oczywiście nie zastąpi danych z Google Analytics, ale nie zapominajmy, że tego typu narzędzia mogą być zbyt skomplikowane dla przeciętnego użytkownika. Dlatego wprowadza się znacznie prostsze rozwiązania na poziomie systemu zarządzania treścią, które zbierają podstawowe, ale jednocześnie bardzo ważne dane na temat aktywności na stronie.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie