Wciąż nie wiesz, czy warto mieć mobilną wersję strony www? Poznaj 5 argumentów

Andrzej Winnicki
25.10.2015

W Polsce z Internetu aktywnie korzysta blisko 26 milionów ludzi. Blisko 16 milionów z nich loguje się do sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Na jednego Polaka przypada już 1,5 telefonu komórkowego, najczęściej smartfona. Te liczby muszą przemawiać do wyobraźni i powinny być dostatecznym motywem dla firm, które jeszcze się zastanawiają, czy warto mieć mobilną wersję strony www. Zadajmy inne pytanie: jak długo uda się prowadzić biznes w sieci bez takiej wersji strony? Przyszłość jest raczej jasna – wszystko zmierza do tego, abyśmy byli stale online, co ma ogromny wpływ na wyznaczenie kierunku rozwoju stron internetowych. Przygotowaliśmy dla Was dodatkowych 5 argumentów, które powinny Was przekonać, że posiadanie mobilnej lub responsywnej wersji strony www firmy jest absolutnie konieczne, a na pewno będzie takie w niedalekiej przyszłości.

  1. Strony mobilne i responsywne (poprawnie wyświetlające się na urządzeniach mobilnych) osiągają wyższe pozycje w wyszukiwarce – Google już od dłuższego czasu premiuje takie strony, aby ułatwić wybór użytkownikom mobilnym. Kluczowe znaczenie ma czynnik RWD, który określa stopień poprawności wyświetlania strony na urządzeniach mobilnych. Inwestując w taką wersję strony mamy więc pewność, że będzie ona lepiej widoczna w Google.
  2. Zyskujemy nowych użytkowników – do lamusa odeszły już czasy, gdy ludzie dzielili czas spędzony w Internecie na rozrywkę (i wybierali do tego smartfony i tablety) i szukanie ofert komercyjnych (na komputerach). Obecnie ta granica się zatarła i użytkownicy sieci bardzo często dokonują zakupów i zapoznają się z ofertami firm właśnie za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Warto to wykorzystać.
  3. Nie irytujemy klientów – skoro coraz więcej osób używa smartfonów i tabletów do zapoznawania się z ofertami firm, to z pewnością nie zdobędziemy ich uznania, jeśli nasza strona nie będzie się poprawnie wyświetlać na ich urządzeniach. Nie łudźmy się, że urzekająca szata graficzna i świetna treść zainteresuje takiego klienta – jeśli nie będzie mógł znaleźć informacji w sposób wygodny i szybki, to po prostu poszuka ich u konkurencji.
  4. Sprzedajemy więcej produktów – posiadanie mobilnej lub przynajmniej responsywnej wersji strony jest obowiązkiem dla firm, które udostępniają na swoich witrynach moduły zakupowe, czyli przede wszystkim e-sklepów. Badania pokazują, że nawet ponad 20% wszystkich zakupów online jest obecnie dokonywanych za pośrednictwem smartfonów. Nikt nie będzie się silił na przewijanie strony i szukanie koszyka na stronie, która na jego urządzeniu mobilnym wygląda jak papka treściowo-graficzna.
  5. Rynek zmierza w jednym kierunku – jakkolwiek byśmy nie kolorowali rzeczywistości, to jest pewne, że wkrótce stosunek zakupów dokonywanych w sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych i komputerów się zrówna. Później mobile będzie już tylko dystansować desktop. Przygotowując się na to w tym momencie mamy jeszcze szansę, że nie zostaniemy w tyle. Uruchomienie mobilnej lub responsywnej wersji strony jest po prostu pewną inwestycją.

Firmy, które mimo wszystko nie zdecydują się na stworzenie mobilnej wersji strony, świadomie rezygnują z ekspansji i ograniczają swoje możliwości dotarcia do ogromnej rzeszy klientów. Jeśli kogoś na to stać, to w porządku. Zakładamy jednak, że mało kto może tak o sobie powiedzieć.

 

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie