Powody, dla których szybko wyczerpujesz budżet na kampanię Google Ads i niewiele z tego masz

Mariusz Siwko
02.04.2020

Kampania Google Ads to bardzo dobry sposób na to, aby szybko zwiększyć sprzedaż np. w sklepie internetowym. Musisz natomiast pamiętać, że jest to dość kosztowne narzędzie, wymagające przeznaczenia sporego budżetu miesięcznego, by móc osiągnąć zamierzone efekty. Mnóstwo firm boryka się również z typowym problemem, jakim jest szybkie wyczerpywanie budżetu, ale bez zauważalnego podkręcenia sprzedaży. Z czego może to wynikać? Jakie są najczęstsze przyczyny takiego stanu rzeczy? Tego dowiesz się z naszego poradnika.

Zbyt niski budżet

Jeśli ustalisz budżet na poziomie np. 20-30 złotych dziennie, to nie dziw się, że kampania nie przynosi żadnych efektów, a środki wyczerpują się w ciągu kilku godzin. Przy tak niskim budżecie konieczne jest bardzo dokładne zoptymalizowanie kampanii i jej ciągłe monitorowanie, czego oczywiście nie podejmie się żadna profesjonalna agencja SEM (jest to nieopłacalne). Dlatego albo musisz zwiększyć budżet, albo dać sobie spokój z Google Ads.

Rada

Nigdy też nie ulegaj myśleniu, że „teraz zaczniemy od małych stawek, a jak będzie dobrze, to zawsze można podnieść budżet”. To niestety tak nie działa. Ewentualnie można zacząć od wysokiego budżetu i stopniowo go obniżać.

Niska jakość strony docelowej

Sama reklama nie gwarantuje sprzedaży. Jej zadaniem jest tylko zwrócenie uwagi na Twoją ofertę. Wyobraź sobie, że na ulicy zauważyłeś plakat promujący nowy sklep narciarski. Zachęcony reklamą odwiedzasz sklep, ale po wejściu do środka okazuje się, że asortyment jest bardzo skromny, a ceny z kosmosu. To oczywiste, że niczego nie kupisz. Dokładnie tak samo jest w przypadku kampanii online. Jeśli nie masz dobrego produktu, a strona docelowa zniechęca do zakupów, żadna reklama tu nie pomoże.

Przypadkowo dobrane słowa kluczowe

Typowy, bardzo często popełniany błąd, zwłaszcza przez przedsiębiorców, którzy koniecznie chcą sami zaplanować i poprowadzić kampanię Google Ads. Przypadkowe dobranie słów kluczowych daje jednak gwarancję szybkiego wyczerpania budżetu i braku jakichkolwiek korzyści z tego tytułu. Efekt jest taki, że np. do sklepu online będą trafiać przypadkowe osoby, które i tak niczego w nim nie kupią. Czyli: ponosisz koszt kampanii, ale nie masz z niej żadnego zwrotu.

Brak sprecyzowania grupy docelowej

Kampania Google Ads może być bardzo sprecyzowana pod kątem wyświetlania reklam określonej grupie odbiorców. Warto to wykorzystać, aby nie dopuszczać do sytuacji, w której kampanię „wyklikują” osoby niezainteresowane ofertą lub takie, których i tak nie stać na Twoje produkty czy usługi.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie