Spółki skarbu państwa mocno inwestują w reklamę telewizyjną. Ale kasa płynie tylko do wybranych

Remigiusz Szulc
09.11.2021

Nie jest wielkim zaskoczeniem fakt, że spółki skarbu państwa nie zawsze realizują cele zgodne z interesem biznesowym. Często większe znaczenie mają kwestie polityczne i z taką sytuacją od dawna mamy do czynienia na rynku reklamy. Właśnie poznaliśmy kwartalne dane na temat wydatków reklamowych czołowych spółek SP. Uwagę zwracają przede wszystkim inwestycje na reklamę telewizyjną, gdzie wyraźnie widać polityczny kontekst.

Obławiają się Polsat i TVP

Zestawienie wydatków na reklamę telewizyjną spółek skarbu państwa jest mimo wszystko nieco zaskakujące. Okazuje się bowiem, że największym beneficjentem budżetów mediowych nie jest wcale Telewizja Polska, ale Polsat.

To w kanałach należących do tej grupy spółki SP wydały najwięcej – dokładnie 196,3 mln zł. Drugie miejsce zajmuje Telewizja Polska – 180,3 mln zł. Co z Grupą TVN? Można się było domyślić, że wynik będzie dużo słabszy, natomiast mamy tutaj do czynienia z przepaścią. W stacjach tej grupy w pierwszych trzech kwartałach 2021 roku reklamowały się tylko Grupa PZU i PKN Orlen, które łącznie wydały na spoty, uwaga – 252 tys. zł.

Warto również zauważyć, największy wzrost wydatków reklamowych w ujęciu rok do roku stał się udziałem Telewizji Polskiej, która zbiera już blisko połowę budżetów na reklamę telewizyjną spółek skarbu Państwa.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.