Zlecenie napisania tekstów na stronę copywriterowi jest zupełnie naturalne dla przedsiębiorców posiadających firmową witrynę. Jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłeś i nie wiesz, jak się za to zabrać, to dobrze, że trafiłeś na nasz poradnik. Wyjaśniamy w nim, jak zacząć współpracę z copywriterem, który ma stworzyć teksty na Twoją stronę internetową. Cel jest prosty: teksty mają być świetne, zwiększyć zaufanie do marki biznesowej oraz dolać paliwa do kampanii pozycjonowania. Jak osiągnąć taki efekt i nie stracić nerwów podczas współpracy z copywriterem? Wykorzystaj te wskazówki.
Łatwo napisać, trudniej zrealizować, prawda? Koniecznie zajrzyj do naszego poradnika, w którym wyjaśnialiśmy, komu warto zlecić tworzenie tekstów na strony internetowe.
Przypomnijmy tylko, że przy wyborze copywritera nigdy nie powinieneś się kierować kryterium niskiej ceny – jest to wręcz antywskaźnik jakości usług. Dobry copywriter nie jest tani, ale za efekty jego pracy warto zapłacić nieco więcej. Nie ufaj też copywriterom, którzy działają na rynku od niedawna i chcą przyjąć zlecenie z realizacją „od ręki”.
To bardzo ważne, ponieważ profesjonalny copywriter z całą pewnością poprosi Cię o wypełnienie krótkiego briefu. Nie traktuj tego, jako „odwalanie roboty” za copywritera. Informacje zawarte w briefie będą dla niego punktem wyjścia do tworzenia tekstów na Twoją stronę internetową. Im bardziej się do tego przyłożysz i im więcej faktów podasz, tym mniejsze ryzyko, że teksty nie spełnią Twoich oczekiwań, będą wymagać wprowadzenia poprawek czy też w ogóle nie będą się nadawać do publikacji.
Znamy przypadki, w których klienci podawali w briefie nieprawdziwe informacje na temat np. swojej oferty, a później mieli pretensje do copywritera, że je wykorzystał. Takie rozpoczęcie współpracy gwarantuje niepotrzebne nerwy.
Copywriter podał Ci dwutygodniowy termin dostarczenia tekstów na stronę? Na pewno nie wziął go sobie z sufitu. Najwyraźniej ma tyle zleceń, że nie może zagwarantować Ci wcześniejszego zrealizowania zamówienia – i jest to bardzo dobry znak. Nie naciskaj więc na niego, nie pisz do niego codziennie maili z pytaniem, czy przypadkiem teksty na stronę nie są już gotowe. Gdy będą, to je otrzymasz – zgodnie z ustalonym terminem.
Zawsze warto odczekać przynajmniej jeden dzień i przeczytać teksty kilkakrotnie, zanim zgłosisz do nich jakieś uwagi. Copywriterzy mają to do siebie, że bardzo często zaskakują klientów kreatywnym podejściem do tworzenia treści. Pierwsze wrażenie może więc być nienajlepsze i kłócić się z Twoją wizją. Daj sobie jednak czas, oswój się z dostarczonymi tekstami i dopiero wtedy zdecyduj, czy i jakie poprawki chcesz w nich wprowadzić.