Copywriter i teksty na stronę: jak dobrze zacząć współpracę?

Jerzy Biernacki
13.01.2021

Zlecenie napisania tekstów na stronę copywriterowi jest zupełnie naturalne dla przedsiębiorców posiadających firmową witrynę. Jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłeś i nie wiesz, jak się za to zabrać, to dobrze, że trafiłeś na nasz poradnik. Wyjaśniamy w nim, jak zacząć współpracę z copywriterem, który ma stworzyć teksty na Twoją stronę internetową. Cel jest prosty: teksty mają być świetne, zwiększyć zaufanie do marki biznesowej oraz dolać paliwa do kampanii pozycjonowania. Jak osiągnąć taki efekt i nie stracić nerwów podczas współpracy z copywriterem? Wykorzystaj te wskazówki.

Zacznij od zatrudnienia odpowiedniego copywritera

Łatwo napisać, trudniej zrealizować, prawda? Koniecznie zajrzyj do naszego poradnika, w którym wyjaśnialiśmy, komu warto zlecić tworzenie tekstów na strony internetowe.

Przypomnijmy tylko, że przy wyborze copywritera nigdy nie powinieneś się kierować kryterium niskiej ceny – jest to wręcz antywskaźnik jakości usług. Dobry copywriter nie jest tani, ale za efekty jego pracy warto zapłacić nieco więcej. Nie ufaj też copywriterom, którzy działają na rynku od niedawna i chcą przyjąć zlecenie z realizacją „od ręki”.

Rzetelnie wypełnij brief podesłany przez copywritera

To bardzo ważne, ponieważ profesjonalny copywriter z całą pewnością poprosi Cię o wypełnienie krótkiego briefu. Nie traktuj tego, jako „odwalanie roboty” za copywritera. Informacje zawarte w briefie będą dla niego punktem wyjścia do tworzenia tekstów na Twoją stronę internetową. Im bardziej się do tego przyłożysz i im więcej faktów podasz, tym mniejsze ryzyko, że teksty nie spełnią Twoich oczekiwań, będą wymagać wprowadzenia poprawek czy też w ogóle nie będą się nadawać do publikacji.

Znamy przypadki, w których klienci podawali w briefie nieprawdziwe informacje na temat np. swojej oferty, a później mieli pretensje do copywritera, że je wykorzystał. Takie rozpoczęcie współpracy gwarantuje niepotrzebne nerwy.

Nie poganiaj

Copywriter podał Ci dwutygodniowy termin dostarczenia tekstów na stronę? Na pewno nie wziął go sobie z sufitu. Najwyraźniej ma tyle zleceń, że nie może zagwarantować Ci wcześniejszego zrealizowania zamówienia – i jest to bardzo dobry znak. Nie naciskaj więc na niego, nie pisz do niego codziennie maili z pytaniem, czy przypadkiem teksty na stronę nie są już gotowe. Gdy będą, to je otrzymasz – zgodnie z ustalonym terminem.

Nie zgłaszaj uwag do tekstów „na gorąco”

Zawsze warto odczekać przynajmniej jeden dzień i przeczytać teksty kilkakrotnie, zanim zgłosisz do nich jakieś uwagi. Copywriterzy mają to do siebie, że bardzo często zaskakują klientów kreatywnym podejściem do tworzenia treści. Pierwsze wrażenie może więc być nienajlepsze i kłócić się z Twoją wizją. Daj sobie jednak czas, oswój się z dostarczonymi tekstami i dopiero wtedy zdecyduj, czy i jakie poprawki chcesz w nich wprowadzić.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie