5 powodów, dla których nie warto samodzielnie pisać tekstów na swoją stronę www

Krzysztof Jagielski
16.11.2015

Jeśli wpadł Ci do głowy pomysł, że przecież możesz samodzielnie napisać sobie teksty na stronę firmy, to pohamuj emocje. To naprawdę nie jest taka prosta sprawa, o czym świadczy fakt, że zawodowi copywriterzy nie narzekają na brak pracy. Nawet jeśli w szkole miałeś same piątki z języka polskiego, to pamiętaj, że pisanie sprzedażowe ma zupełnie innych charakter. Wymaga praktyki i niesztampowego podejścia do słowa.

Nie pisz sam, bo stracisz czas i pieniądze

Zastanów się, po co w ogóle chcesz zamieścić te teksty. Aby nie raziło puste miejsce? A może zależy Ci na zwiększeniu liczby odwiedzin oraz większym wykorzystaniu formularza kontaktowego? Aby osiągnąć ten drugi efekt, a także zbudować profesjonalny wizerunek i poprawić świadomość Twojej marki, konieczne są teksty pisane przez zawodowca.

Jeśli nie wierzysz, to odwiedź strony www swojej najsilniejszej konkurencji. Czy zamieszczone tam teksty robią na Tobie wrażenie? Jeśli tak, to wiesz, że czas poszukać copywritera. Jeśli nie, to zastanów się, czy sam napiszesz lepsze. Dojdziesz do tego samego wniosku – trzeba znaleźć zawodowca.

A teraz usiądź i się zastanów – warto się męczyć?

Mamy jeszcze 5 zasadniczych powodów, dla których nie powinieneś samodzielnie pisać tekstów na stronę Twojej firmy, a także ofert, wpisów na blog i artykułów sponsorowanych. Przyznasz nam rację. Zaczynamy:

  1. To strata czasu – w biznesie obowiązuje złota zasada: rób to, co wychodzi Ci najlepiej. Jeśli jesteś dobry w zarządzaniu ludźmi, to nie zajmuj się produkcją. Jeśli świetnie obsługujesz tokarkę, nie zamieniaj się rolami z sekretarką. Jeśli chcesz osiągać zyski, zwiększać sprzedaż i zasięg w Internecie – zatrudnij copywritera.

  2. Nie wyjdzie Ci pisać dobre teksty trzeba umieć, a wbrew temu, co opowiadają sprzedawcy kursów i szkoleń „z copywritingu” nie można się tego nauczyć podczas kilku godzin obserwowania czyjejś pracy. Choć brzmi to trochę staromodnie, to jednak liczy się jakaś doza talentu. Jeśli go nie masz, a pisanie przychodzi z trudem, zatrudnij dobrego copywritera.

  3. Nie masz dystansu – każdy właściciel widzi swoją firmę i swój produkt w różowych barwach, a to prosta droga do tego, aby własnymi tekstami zrazić do siebie klientów. Są oni bardzo wyczuleni na sztuczne zachwyty, dlatego lepiej będzie, gdy na Twój profesjonalizm spojrzy inny profesjonalista. Zatrudnij więc copywritera.

  4. Nie oszczędzisz – Twój czas też kosztuje, a uwierz, że sam spędzisz nad tekstami na swoją stronę www znacznie więcej godzin niż zatrudniony copywriter. W efekcie coś, co mógłbyś mieć za np. 1000 złotych, będzie Cię kosztować kilka nieprzespanych nocy, frustrację i konflikt z rodziną, której obiecałeś wypad na weekend. Nie warto.

  5. Dobry copywriter przyda Ci się w przyszłości – na razie zlecisz napisanie tekstów na stronę. Jeśli będziesz z nich zadowolony i zauważysz, że przyciągają one klientów, będzie chciał zamówić inne, np. ofertówki, wpisy na blog, artykuły sponsorowane. Nie będziesz musiał szukać copywritera, bo masz już sprawdzonego wykonawcę.

Przekonany? Mamy nadzieję. Jeśli mimo wszystko chcesz spróbować, zostań dłużej na naszym portalu. Przygotowaliśmy więcej artykułów z poradami dla początkujących copywriterów. Może znajdziesz w sobie nowy talent?

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie