E-book – jak może wesprzeć Twoją markę biznesową?

Antoni Kwapisz
14.04.2021

E-book, czyli elektroniczny format książki lub innego wydawnictwa pisanego, z powodzeniem jest dziś wykorzystywany w działaniach marketingowych. To jeden z ważniejszych elementów strategii content marketingowej. Dlaczego warto zainwestować w takie narzędzie? Sprawdź argumenty.

Świetny sposób na zbudowanie bazy mailingowej

W celach marketingowych tworzy się e-book nie po to, aby na nim zarabiać. Dajemy go czytelnikom zupełnie za darmo, choć też nie do końca. Może on stanowić nagrodę za zostawienie swojego maila na stronie firmowej – dzięki temu zyskasz dużą bazę adresów potencjalnych klientów, którym będziesz mógł wysyłać np. informacje o promocjach czy nowych artykułach na blogu.

Własny e-book podkreśla eksperckość marki

E-book daje duże pole do popisu w zakresie zawarcia w nim eksperckiej wiedzy, która może być bardzo przydatna z punktu widzenia czytelników. Przykładowo: masz firmę hydrauliczną i tworzysz e-book, w którym krok po kroku wyjaśniasz, jak zbudować instalację wodną w budynku jednorodzinnym. Wbrew pozorom nie spowoduje to odpływu klientów – wiele osób po przeczytaniu dojdzie do wniosku, że jednak sobie z tym nie poradzą, ale za to chętnie zatrudnią firmę, która zaprezentowała im swój profesjonalizm w tak przystępnej formie.

Ekskluzywna treść

Nie da się ukryć, że posiadanie własnego e-booka znacząco podnosi prestiż marki przedsiębiorstwa. Niewiele firm może się pochwalić takim wydawnictwem, dlatego stanowi to ważny element wyróżniający biznes na tle konkurencji. Sama treść e-booka może być również inspirująca dla czytelników, którzy szybko staną się klientami firmy, gdy tylko zobaczą, że stoi za nią fachowa wiedza.

Pisząc e-book warto zadbać o to, aby treść była rzeczywiście unikalna. Lepiej jest nawet stworzyć krótsze wydawnictwo, ale zawierające samo „mięso”, którego czytelnicy nie znajdą nigdzie indziej, a na pewno nie w tak skondensowanej formie.

Komu zlecić napisanie e-booka?

Oczywiście możesz to zrobić samodzielnie, o ile masz na to czas – a pewnie nie. W takiej sytuacji poszukaj najlepiej agencji content marketingowej mającej doświadczenie w pisaniu e-booków lub wynajmij profesjonalnego copywritera zajmującego się ghostwritingiem. E-book musi być napisany atrakcyjnym językiem, bardzo merytoryczny oraz zawierać unikalną treść, jakiej czytelnicy nie znajdą w innych tego typu wydawnictwach.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie