Co najmniej 99% stron firmowych posiada zakładkę „O nas”. Jej istnienie ma jak najbardziej sens, ponieważ większość klientów chciałaby dowiedzieć się czegoś o firmie, zanim postanowią skorzystać z jej oferty czy złożyć zapytanie. Napisanie tekstu o sobie wydaje się być całkiem łatwe, ale w praktyce sprawia niemałe trudności. Nieprzypadkowo firmy wolą zlecić to zawodowemu copywriterowi i pozbyć się problemu. Jeśli jednak chcesz spróbować swoich sił, to poznaj najważniejsze zasady pisania tekstu do zakładki „O nas”.
Storytelling jest rewelacyjną metodą pisania tekstu o firmie. Aż dziwne, że tak mało przedsiębiorstw z tego korzysta. Opowiedzenie historii, zamiast zanudzania czytelnika frazesami, pozwala zaangażować potencjalnego klienta, zatrzymać go na stronie i wprowadzić go do świata marki. Wbrew pozorom storytelling sprawdzi się także w przypadku firm o krótkim stażu rynkowym – możemy tutaj wykorzystać np. doświadczenie zawodowe założyciela.
Lanie wody jest grzechem głównym autorów tekstów „O firmie”. Z takiej treści nic nie wynika, poza tym, że firma jest najwspanialsza, najlepsza i w ogóle cacy. Problem polega na tym, że tak pisze o sobie miażdżąca większość przedsiębiorstw. Tymczasem czytelnik chce dostać konkretne argumenty przemawiające za tym, aby wybrać ofertę właśnie tej firmy.
Fakty zawsze się bronią, o ile oczywiście są wiarygodne i weryfikowalne. W tekście „O nas” zawsze warto odwoływać się do dowodów na wyjątkowość marki, przytaczać opinie klientów, a pisząc o doświadczeniu pokazać zrealizowane projekty czy podać datę założenia przedsiębiorstwa.
Kupujemy nie od firm, ale od ludzi. Ta stara zasada z pogranicza psychologii sprzedaży jest nagminnie bagatelizowana przez autorów tekstów do zakładki „O firmie”. Nie ma sensu budować muru między marką a jej potencjalnym klientem. Dużo lepiej czyta się tekst napisany w pierwszej osobie czy taki, w którym marka zwraca się bezpośrednio do czytelnika.
Nie wiedzieć czemu mnóstwo firm ukrywa ludzi, którzy za nimi stoją. Jeśli masz świetny zespół, nawet tylko pracowników fizycznych, to powinieneś się nim pochwalić. W końcu to oni będą mieli decydujący wpływ na satysfakcję klienta. Opowiedz krótkie historie każdej z tych osób, pokaż, dlaczego postawiłeś właśnie na tych ludzi, wyeksponuj ich kompetencje zawodowe. W końcu to ma być tek „O nas”, a nie „O nikim”.