Strona „O nas”: jak napisać o sobie, żeby nie stracić klienta?

Mateusz Nowak
03.03.2021

Co najmniej 99% stron firmowych posiada zakładkę „O nas”. Jej istnienie ma jak najbardziej sens, ponieważ większość klientów chciałaby dowiedzieć się czegoś o firmie, zanim postanowią skorzystać z jej oferty czy złożyć zapytanie. Napisanie tekstu o sobie wydaje się być całkiem łatwe, ale w praktyce sprawia niemałe trudności. Nieprzypadkowo firmy wolą zlecić to zawodowemu copywriterowi i pozbyć się problemu. Jeśli jednak chcesz spróbować swoich sił, to poznaj najważniejsze zasady pisania tekstu do zakładki „O nas”.

Opowiedz historię

Storytelling jest rewelacyjną metodą pisania tekstu o firmie. Aż dziwne, że tak mało przedsiębiorstw z tego korzysta. Opowiedzenie historii, zamiast zanudzania czytelnika frazesami, pozwala zaangażować potencjalnego klienta, zatrzymać go na stronie i wprowadzić go do świata marki. Wbrew pozorom storytelling sprawdzi się także w przypadku firm o krótkim stażu rynkowym – możemy tutaj wykorzystać np. doświadczenie zawodowe założyciela.

Nie lej wody

Lanie wody jest grzechem głównym autorów tekstów „O firmie”. Z takiej treści nic nie wynika, poza tym, że firma jest najwspanialsza, najlepsza i w ogóle cacy. Problem polega na tym, że tak pisze o sobie miażdżąca większość przedsiębiorstw. Tymczasem czytelnik chce dostać konkretne argumenty przemawiające za tym, aby wybrać ofertę właśnie tej firmy.

Podawaj fakty

Fakty zawsze się bronią, o ile oczywiście są wiarygodne i weryfikowalne. W tekście „O nas” zawsze warto odwoływać się do dowodów na wyjątkowość marki, przytaczać opinie klientów, a pisząc o doświadczeniu pokazać zrealizowane projekty czy podać datę założenia przedsiębiorstwa.

Skróć dystans

Kupujemy nie od firm, ale od ludzi. Ta stara zasada z pogranicza psychologii sprzedaży jest nagminnie bagatelizowana przez autorów tekstów do zakładki „O firmie”. Nie ma sensu budować muru między marką a jej potencjalnym klientem. Dużo lepiej czyta się tekst napisany w pierwszej osobie czy taki, w którym marka zwraca się bezpośrednio do czytelnika.

Pokaż siebie i swój zespół

Nie wiedzieć czemu mnóstwo firm ukrywa ludzi, którzy za nimi stoją. Jeśli masz świetny zespół, nawet tylko pracowników fizycznych, to powinieneś się nim pochwalić. W końcu to oni będą mieli decydujący wpływ na satysfakcję klienta. Opowiedz krótkie historie każdej z tych osób, pokaż, dlaczego postawiłeś właśnie na tych ludzi, wyeksponuj ich kompetencje zawodowe. W końcu to ma być tek „O nas”, a nie „O nikim”.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie