Jak napisać o swojej firmie na stronie internetowej? Nie popełniaj tych 5 błędów!

Mariusz Siwko
16.11.2015

Nie ma chyba firmowej strony internetowej, na której nie znalazłaby się zakładka „O nas” lub „O firmie”. To ulubione miejsce przedsiębiorców, w którym mogą oni bez żadnych przeszkód zaprezentować peany na temat swojej zawodowej twórczości, w większości w żaden sposób nieweryfikowalne. Problem polega jednak na tym, że firmy rezygnujące z usług zawodowego copywritera, piszą te teksty bardzo źle. Jak uniknąć podstawowych błędów i na co zwrócić uwagę zanim zabierzemy się do pisania? Mamy kilka rad.

Tekst „O nas” - czy na pewno?

Przedstawimy Ci najważniejsze zasady pisania tekstu do zakładki „O nas” lub „O firmie”. Pierwszą już zdradziliśmy poprzez zmianę formy zwrotu – przeszliśmy na drugą osobę liczby pojedynczej i postawiliśmy na bezpośredniość. Tak będzie nam łatwiej, przyjemniej, a Ty poczujesz większe zaangażowanie. Mamy nadzieję, że już widzisz różnicę.

Rozwiniemy temat w kilku podpunktach. Pamiętaj o nich, gdy tylko wpadnie Ci do głowy pomysł napisania tekstów dla swojej firmy na stronę internetową lub wówczas, gdy zlecisz tę robotę copywriterowi i będziesz chciał zweryfikować jego umiejętności. Zaczynamy.

O nas” musi być naprawdę o Tobie – największym grzechem autorów tego typu tekstów na strony firmowe jest trzymanie się utartego, nudnego schematu. W 90% przypadków w takim tekście przeczytamy, że firma jest „nastawiona na sukces”, „doświadczona”, „skupiona na jakości” i „trzyma się zasad fachowej obsługi klienta”. To komunały, które nikomu nic nie mówią. Masz wątpliwości, czy Twój tekst jest dobry? Wykreśl z niego nazwę swojej firmy i zastanów się, czy nadal widzisz w nim coś oryginalnego, coś, czego nie znajdziesz w tekstach swojej konkurencji. Jeśli nie, pisz od nowa lub zleć to dobremu copywriterowi.

Chwal się, ale pokazuj korzyść dla klienta – jeśli Twoja firma ma na swoim koncie dziesiątki medali i wyróżnień, nawet bardzo prestiżowych, to zawsze musisz ten fakt podkreślać w odniesieniu do tego, co wynika z tego dla klienta. Masz tytuł: „Najlepsza firma Podlasia 2015”? Świetnie, ale musisz to odpowiednio sprzedać. Dla klienta może to bowiem oznaczać, że otrzymuje 100% gwarancję jakości produktu, pełne wsparcie posprzedażne czy też pewność natychmiastowej wysyłki towaru.

Opowiadaj o sobie – wszyscy lubimy słuchać opowieści, dlatego współczesny copywriting czerpie z tego pełnymi garściami. Sztampa i nuda musi ustąpić miejsca ciekawej historii. Znajdź punkt zaczepienia, który będzie nawet luźno związany z Twoją firmą i zbuduj wokół niego opowieść. Klienci przeczytają ją z zapartym tchem, a o to przecież nam chodzi.

Skracaj dystans – uwaga! Nie w każdej branży się to sprawdzi, ale możemy przyjąć, że w Internecie będą Cię szukać klienci nowocześni, mniej napuszeni, przyzwyczajeni do luźniejszej komunikacji. Spróbuj więc zastąpić nudne „Państwo” na „Ty”, „Wy”. Bezpośrednie zwroty pozwalają przełamać dystans między wielką firmą a jej klientem i pomagają w skupieniu się na tekście. Zaangażowanie czytelnika rośnie, co ma kluczowe znaczenie w przypadku strony www.

Nie zapraszaj do współpracy – przecież wszyscy wiedzą, że skoro masz stronę internetową i prowadzisz firmę, to chcesz nawiązać współpracę z klientami. Zrezygnuj z tego sztampowego zwrotu, w zamian używając innych, bardziej oryginalnie zachęcających do aktywności. „Skontaktuj się z nami, kiedy tylko będziesz miał na to ochotę”, „Zadzwoń i powiedz, jaką kawę lubisz. Będzie na Ciebie czekała” - to tylko luźne propozycje.

Oczywiście oprócz zastosowania się do tych rad musisz jeszcze mieć naturalną umiejętność ciekawego pisania. Jeśli uznasz, że wymaga to od Ciebie zbyt dużo wysiłku i czasu, lepiej zleć pisanie zawodowemu copywriterowi. Koszt jego pracy szybko się zwróci.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie