Gotowe gadżety reklamowe – poznaj ich zalety i wady

Mateusz Nowak
29.06.2021

Na pewno zauważyłeś, że większość firm rozdaje bardzo podobne do siebie gadżety reklamowe, w praktyce różniące się tylko naniesionymi na nie elementami identyfikacji wizualnej marki. To wcale nie musi być zły pomysł. Zamawianie gotowych, produkowanych masowo gadżetów reklamowych niesie ze sobą kilka korzyści, ale można wymienić także dość poważne wady tego rozwiązania. Przeczytaj nasz poradnik, co powinno ułatwić Ci podjęcie właściwej decyzji.

Zalety gotowych gadżetów reklamowych

Wypada tutaj zacząć od tego, że gotowe gadżety reklamowe są dostępne praktycznie od ręki. To ważna zaleta z punktu widzenia przedsiębiorców, którzy nieco się zagapili i wpadli na pomysł rozdawania upominków firmowych „za pięć dwunasta”. W takiej sytuacji nie będzie już czasu na zaprojektowanie i wyprodukowanie gadżetów na indywidualne zamówienie.

Kolejną ważną zaletą jest atrakcyjna cena. Ponieważ takie gadżety produkuje się masowo i później indywidualizuje ich wygląd poprzez nadruki czy grawerowanie laserowe, to można liczyć na bardzo atrakcyjny koszt zakupu.

Ponadto gotowe gadżety reklamowe zostały już sprawdzone setki razy przez inne firmy i skoro wciąż cieszą się dużą popularnością, to najwyraźniej przypadły do gustu klientom. To minimalizuje ryzyko zakupu bubla lub przedmiotów, które nie będą tak skutecznymi nośnikami reklamy, jak moglibyśmy podejrzewać.

Zalety:

  • cena,
  • dostępność,
  • uniwersalność.

Wady gotowych gadżetów reklamowych

Po stronie wad gotowych gadżetów koniecznie trzeba zapisać ich wtórność. To nie jest dobra opcja dla firm, które priorytetowo traktują kwestię wyróżnienia się na tle konkurencji. Jeśli zależy Ci, aby rozdawać klientom niepowtarzalne gadżety reklamowe, to niestety, ale wśród gotowych produktów trudno będzie je znaleźć.

Nie zapominajmy również, że gotowe gadżety reklamowe muszą być uniwersalne pod względem designu oraz jakości wykonania, aby znalazły możliwie jak najwięcej nabywców. To, co pasuje jednej firmie, niekoniecznie musi być odpowiednie dla Twojej, na przykład pod względem rodzaju użytego materiału – chociażby tani plastik nie pasuje do wizerunku marki z półki premium.

Wady:

  • powszechność,
  • ograniczona kreatywność designu,
  • dyskusyjna jakość wykonania,
  • trudności z dopasowaniem gadżetu do charakteru marki.
Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie