Dobre teksty do pozycjonowania strony, czyli jakie?

Andrzej Winnicki
21.05.2020

Nawet jeśli nie masz wielkiego doświadczenia z pozycjonowaniem stron i dopiero od niedawna interesujesz się tym tematem, to z pewnością zdążyłeś się już zorientować, że w tym procesie absolutnie niezbędne są dobre teksty. SEO jest nierozerwalnie związane z copywritingiem, ponieważ dla Google najważniejszym czynnikiem rankingowym jest merytoryczna, wartościowa i przydatna użytkownikom treść (w końcu mówimy tutaj o wyszukiwarce tekstowej). Co należy rozumieć przez dobre teksty do pozycjonowania strony? Czym powinny się one charakteryzować? Sprawdź w naszym poradniku.

Unikalność

Teksty do pozycjonowania przede wszystkim muszą być unikalne, czyli przygotowane specjalnie na potrzeby danej strony internetowej czy sklepu online. Nie można ich kopiować z innych serwisów, ponieważ nie dość, że jest to nieetyczne, to jeszcze grozi karą od Google. Dotyczy to również sytuacji, w których sprzedajemy produkty innej firmy i dostajemy od niej gotowe opisy – niestety, trzeba je przeredagować.

Obszerność

Roboty Google zwracają uwagę na długość tekstów, ponieważ zakładają, że im obszerniejsza treść, tym potencjalnie może być bardziej wartościowa dla czytelnika. Poza tym tworząc dłuższy tekst możemy o wiele łatwiej umieścić w nim słowa kluczowe i zachować naturalność oraz merytoryczny przekaz. W przypadku tekstów opisowych zalecana minimalna długość to 1500 znaków ze spacjami. Artykuły blogowe powinny mieć długość przynajmniej 3000 znaków ze spacjami.

Użyteczność

Pisząc teksty pod pozycjonowanie w pierwszej kolejności myślimy nie o SEO, a o czytelniku. Bardzo ważne jest, aby nie tworzyć bezsensownej treści nasyconej słowami kluczowymi, bo to w niczym nie pomoże, a wręcz może narazić stronę na karę od Google. Zaczynamy więc od zastanowienia się, jakie wartościowe informacje możemy przekazać użytkownikom witryny – warto posiłkować się tutaj listą najczęściej wyszukiwanych fraz dotyczących danego zagadnienia.

Poprawność

Co prawda roboty Google mają mocno ograniczone zdolności w zakresie oceny poprawności językowej i stylistycznej tekstów, ale bełkot i grafomanię wychwytują bezbłędnie. Dlatego, jeśli nie masz naturalnego talentu do pisania, przychodzi Ci to z trudem, poświęcasz mnóstwo czasu na sklecenie kilkunastu sensownych zdań, to dużo korzystniej będzie zlecić przygotowanie teksów pod pozycjonowanie profesjonalnemu copywriterowi.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.