Nawet jeśli nie masz wielkiego doświadczenia z pozycjonowaniem stron i dopiero od niedawna interesujesz się tym tematem, to z pewnością zdążyłeś się już zorientować, że w tym procesie absolutnie niezbędne są dobre teksty. SEO jest nierozerwalnie związane z copywritingiem, ponieważ dla Google najważniejszym czynnikiem rankingowym jest merytoryczna, wartościowa i przydatna użytkownikom treść (w końcu mówimy tutaj o wyszukiwarce tekstowej). Co należy rozumieć przez dobre teksty do pozycjonowania strony? Czym powinny się one charakteryzować? Sprawdź w naszym poradniku.
Teksty do pozycjonowania przede wszystkim muszą być unikalne, czyli przygotowane specjalnie na potrzeby danej strony internetowej czy sklepu online. Nie można ich kopiować z innych serwisów, ponieważ nie dość, że jest to nieetyczne, to jeszcze grozi karą od Google. Dotyczy to również sytuacji, w których sprzedajemy produkty innej firmy i dostajemy od niej gotowe opisy – niestety, trzeba je przeredagować.
Roboty Google zwracają uwagę na długość tekstów, ponieważ zakładają, że im obszerniejsza treść, tym potencjalnie może być bardziej wartościowa dla czytelnika. Poza tym tworząc dłuższy tekst możemy o wiele łatwiej umieścić w nim słowa kluczowe i zachować naturalność oraz merytoryczny przekaz. W przypadku tekstów opisowych zalecana minimalna długość to 1500 znaków ze spacjami. Artykuły blogowe powinny mieć długość przynajmniej 3000 znaków ze spacjami.
Pisząc teksty pod pozycjonowanie w pierwszej kolejności myślimy nie o SEO, a o czytelniku. Bardzo ważne jest, aby nie tworzyć bezsensownej treści nasyconej słowami kluczowymi, bo to w niczym nie pomoże, a wręcz może narazić stronę na karę od Google. Zaczynamy więc od zastanowienia się, jakie wartościowe informacje możemy przekazać użytkownikom witryny – warto posiłkować się tutaj listą najczęściej wyszukiwanych fraz dotyczących danego zagadnienia.
Co prawda roboty Google mają mocno ograniczone zdolności w zakresie oceny poprawności językowej i stylistycznej tekstów, ale bełkot i grafomanię wychwytują bezbłędnie. Dlatego, jeśli nie masz naturalnego talentu do pisania, przychodzi Ci to z trudem, poświęcasz mnóstwo czasu na sklecenie kilkunastu sensownych zdań, to dużo korzystniej będzie zlecić przygotowanie teksów pod pozycjonowanie profesjonalnemu copywriterowi.