Jak poprawić pozycję strony internetowej dzięki wartościowemu contentowi?

Mateusz Nowak
11.02.2021

Content opublikowany na stronie internetowej jest najważniejszym czynnikiem rankingowym Google. Oznacza to, że jakość treści widniejącej na witrynie ma decydujące znaczenie przy ocenie jej przydatności dla użytkowników wyszukiwarki. Im lepsze i bardziej rozbudowane teksty, tym większa szansa, że algorytm zauważy stronę, a tym samym poleci ją osobom szukającym odpowiedzi na zadanie wyszukiwarce pytania. Jeśli więc chcesz poprawić pozycję strony w Google, to musisz zacząć od zainwestowania w content. Jak się za to zabrać? O czym pamiętać?

Rozbuduj całą treść na stronie

Na początek przyjrzyj się aktualnej zawartości Twojej firmowej strony www. Jeśli masz wrażenie, że jest trochę zbyt skąpa, to uwierz, że podobnie uzna algorytm Google. Jest to wyraźny znak świadczący o tym, że czas najwyższy porządnie rozbudować treść. Nie ulegaj myśleniu, że osoby czytające teksty na stronie na pewno domyślą się, o co Ci chodzi, na czym polega oferta itd. Wszelkie opisy powinny być maksymalnie rozbudowane i pisane z myślą o użytkownikach, którzy nie znają się na Twojej branży.

Dodaj nowe zakładki

Kompensacja treści nie jest niestety najlepszym pomysłem z punktu widzenia pozycjonowania. Zastanów się, które spośród już opublikowanych tekstów mógłbyś przerzucić do osobnych zakładek i tam je rozbudować. Bardzo dobrym rozwiązaniem może być utworzenie działu FAQ, czyli z najczęściej zadawanymi pytaniami. Odpowiedz na nie wplatając w treść frazy kluczowe. W ten sposób zyskasz kolejne podstrony z wartościowymi tekstami.

Zacznij prowadzić blog ekspercki

Blog to podstawowy element strategii poprawiania pozycji strony w wyszukiwarce dzięki contentowi. Tutaj masz duże pole do popisu w zakresie nie tylko umieszczenia słów kluczowych, ale też wypracowania i umocnienia eksperckiego wizerunku marki. Artykuły nie muszą być wcale super specjalistyczne. Ważne, aby były wartościowe dla klientów, odpowiadały na ich pytania i rozwiewały wątpliwości, a przy tym dowodziły, że za Twoją marką stoi jakość, wiedza, fachowość, doświadczenie.

Zadbaj o czytelność i atrakcyjność treści

Tworząc treści i je publikując na stronie internetowej musisz pamiętać o tym, że większość użytkowników sieci skanuje treść i nie czyta jej od deski do deski. Podobnie zresztą robią roboty Google. Zadbaj więc o czytelny układ treści, wyszczególnij najważniejsze kwestie np. poprzez pogrubienie czy wydzielenie ich w osobnym akapicie, stosuj wypunktowania, nie zapomnij o atrakcyjnym tytule i licznych śródtytułach, w których warto umieszczać słowa kluczowe.

Na sam koniec zoptymalizuj treści pod kątem pozycjonowania, dopracowując nagłówki i nadając im odpowiednie atrybuty. Dodaj meta dane, opis meta w wynikach wyszukiwania i skompresuj zdjęcia. Tak przygotowany content docelowo musi poprawić widoczność strony w Google.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie