Każda strona internetowa musi mieć jakiś tytuł i wbrew pozorom nie jest nim tylko nazwa domeny. Na podstawie tytułu użytkownik ocenia, czy opłaca mu się klikać w link, a roboty wyszukiwarki sprawdzają, czy dana strona odpowiada na zapytania internautów. Sam tytuł to nie wszystko. Na poprawę pozycji strony w wyszukiwarce wpływ ma też opis (description) i tagi. Podpowiadamy zasady tworzenia tych elementów.
Główny tytuł strony musi oczywiście w krótkich, jasnych słowach opisać jej zawartość. Jeśli Twoja firma zajmuje się naprawą komputerów, to w tytule warto umieścić podobną frazę, najlepiej nacechowaną lokalnie, np. „Naprawa komputerów – Poznań – szybko i tanio”. Jak widzisz w tytule znalazł się też element wartościujący, który wskazuje użytkownikowi korzyść płynącą z kliknięcia w link.
Pamiętaj
Element Title nie może być dłuższy niż 65 znaków. Zawsze stosuj w nim najważniejsze słowo kluczowe.
Element Description to po prostu opis zawartości strony. Jest widoczny w wynikach wyszukiwania i wyświetlany bezpośrednio pod tytułem. Opis to kluczowe narzędzie zachęcające do kliknięcia w link i odwiedzenia strony. Powinna się w nim znaleźć fraza kluczowa, ale nie ona jest tutaj najważniejsza.
Opis ma bardziej charakter marketingowy – od jego treści w dużej mierze zależy, czy użytkownik dostrzeże korzyść w odwiedzeniu strony. Można więc sobie pozwolić na sięganie po elementy NLP czy czysto marketingowe – to spore pole do popisu dla copywritera.
Pamiętaj
Opis strony nie powinien być zbyt długi (maksymalnie 15-160 znaków), ponieważ w przeciwnym razie Google nie wyświetli go w całości.
Tagi mają bardzo duże znaczenie przede wszystkim dla robotów wyszukiwarki, które m.in. na ich podstawie oceniają zawartość merytoryczną strony i polecają ją (lub odradzają) osobom zadającym konkretne pytanie. Dobrze dobrane meta tagi bardzo poprawiają pozycję strony – mogą znacznie zwiększyć liczbę odwiedzin w przeciągu kilku miesięcy. Ważne jednak, aby tagi były precyzyjne, oryginalne, prawidłowo ułożone i w jakiś sposób wyróżniały stronę na tle konkurencyjnych serwisów o podobnej tematyce.
Pamiętaj
Każda podstrona musi mieć własne tagi – lepiej ich zbyt często nie dubluj. To samo dotyczy tytułów poszczególnych stron/wpisów na blogu.
Jak widzisz prawidłowy, dokładny i atrakcyjny opis strony oraz jej zawartości ma duże znaczenie w procesie pozycjonowania serwisu. Pamiętaj jednak, aby każdy z tych elementów był przede wszystkim wartościowy dla czytelników, a nie tylko dla robotów wyszukiwarki.