Zarządzanie mediami społecznościowymi – czym jest + przykłady narzędzi

Krzysztof Jagielski
12.08.2022

Twoja marka jest obecna na wielu portalach społecznościowych i powoli zaczynasz zauważać oznaki chaosu w strategii tworzenia treści i zarządzania profilami? To zupełnie naturalny skutek dynamicznego rozwoju marki w social media. Nie jesteś pierwszym, który obserwuje ten problem, dlatego już dawno powstały konkretne narzędzia ułatwiające zarządzanie mediami społecznościowymi. Przykłady znajdziesz w naszym poradniku.

Na czym polega zarządzanie mediami społecznościowymi?

Zarządzanie to nic innego, jak kierowanie strategią obecności marki w social media. Chodzi tutaj m.in. o planowanie publikacji postów, wybór metod angażowania obserwujących i pozyskiwania nowych, dobór odpowiednich treści oraz analizowanie ich skuteczności. Prawidłowe zarządzanie mediami społecznościowymi, do czego wykorzystuje się odpowiednie narzędzia cyfrowe, pozwala uczynić z popularnych platform rzeczywiste kanały marketingowe, a nawet kanały sprzedażowe.

W czym mogą Ci pomóc narzędzia cyfrowe do zarzadzania social media?

Pisząc w dużym skrócie: wdrażając narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi szybko „ogarniesz” kanały marki i będziesz mógł wprowadzać na nich zmiany czy komunikować się z odbiorcami treści z poziomu jednego pulpitu.

Zobacz: jeśli dziś Twoja marka jest obecna na Facebooku. Instagramie, Twitterze i TikToku, to wyobrażamy sobie, ile czasu zajmuje Ci tworzenie tekstów na każdy portal, publikowanie ich, a następnie moderowanie dyskusji, odpowiadanie na pytania itd.

Są dziś narzędzia, które pozwalają zarządzać całą strategią obecności marki w mediach społecznościowych bez konieczności ciągłego przesiadywania na wszystkich portalach. Umożliwiają utrzymanie bieżącej komunikacji z odbiorcami, filtrowanie pytań, wysyłanie spersonalizowanych wiadomości, analizowanie zasięgów postów etc. To bardzo duże ułatwienie dla osoby odpowiedzialnej za media społecznościowe w firmie.

Narzędzia, które warto znać

Lista takich narzędzi byłaby bardzo długa, dlatego skupmy się tylko na tych, które Ci rekomendujemy. Oferują one omówione wyżej funkcjonalności, są bardzo łatwe w obsłudze, częściowo również dostępne za darmo.

Szukając narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi koniecznie sprawdź:

  • Sprout Social,
  • TweetDeck,
  • Buffer,
  • Falcon.io,
  • Hootsuite,
  • Everypost,
  • Agorapulse,
  • Content Cal,
  • Sendible,
  • Nuvi.

Korzyści z zarządzania mediami społecznościowymi

Jeśli masz lub chcesz mieć strategię obecności marki w social media, to po prostu musisz zacząć korzystać z konkretnych narzędzi – lub powierzyć wszystko wyspecjalizowanej agencji marketingowej.

Bez tego prędzej czy później wpadniesz w pułapkę prokrastynacji, czyli wiecznego odkładania momentu tworzenia i publikowania nowych postów. Po prostu poczujesz, że obowiązki związane z zarządzaniem profilami marki zaczynają Cię przytłaczać, a początkowy fun ustąpi miejsca frustracji. To z kolei w prostej linii prowadzi do zaniedbania firmowych mediów społecznościowych i strat wizerunkowych dla marki.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie