Jak zarządzać opiniami pod wizytówką w Google Moja Firma? Kilka podstawowych wskazówek

Krzysztof Jagielski
10.07.2020

Posiadanie wizytówki w usłudze Google Moja Firma jest nie tyle przywilejem, co wręcz obowiązkiem każdego biznesu, który chce zaistnieć w sieci. Założenie wizytówki nie jest szczególnie kłopotliwe, Google nie pobiera też za to żadnych opłat, a funkcjonalność tego narzędzia jest na tyle duża, że śmiało można je wykorzystać do promowania oferty firmy czy nawet utrzymywania kontaktu z klientami. Najważniejszym elementem każdej wizytówki są znajdujące się pod nią opinie, które przekładają się na ocenę firmy w Google. Im jest ona wyższa, tym większe zaufanie do marki będą mieć użytkownicy, czyli potencjalni klienci (a sama wizytówka będzie się lepiej pozycjonować). Z czasem opinii powinno przybywać, co wymusi na przedsiębiorcy zarządzanie nimi. Na czym to polega? Sprawdź nasze podpowiedzi.

Odpowiadanie na każdą opinię

Warto to robić na bieżąco, bo w momencie, gdy tych opinii będzie bardzo dużo, odpowiedzenie na wszystkie zajmie Ci sporo czasu. Nie musisz tutaj silić się na jakieś rozbudowane odpowiedzi. Wystarczy podziękować klientowi za komentarz i zaprosić do dalszej współpracy. Jest to o tyle ważne, że kolejni użytkownicy zobaczą, iż firma szybko reaguje na komentarze, stara się utrzymywać stały kontakt z klientami i dba o swój wizerunek.

Merytoryczne odniesienie się do negatywnego komentarza

Odpowiadanie na pozytywne opinie jest pestką – gorzej z tymi, które podważają profesjonalizm firmy. Musisz się liczyć z tym, że prędzej czy później ktoś negatywnie oceni Twój biznes. Jeśli faktycznie jest to niezadowolony klient (a nie nieuczciwa konkurencja), to nie unikaj kontaktu. Odpowiedz na komentarz, zadeklaruj, że pracownicy firmy już sprawdzają opisaną sytuację i zaproponuj klientowi mediację. Takie podejście bardzo dobrze świadczy o firmie, podkreśla jej prokonsumenckie nastawienie i może załagodzić negatywny wydźwięk komentarza.

Zgłaszanie fałszywych czy obraźliwych opinii do Google

W momencie, gdy Twoja firma stanie się poważnym graczem w swojej branży, może znaleźć się na celowniku nieuczciwej konkurencji. Obecnie niestety standardem są działania mające na celu szkalowanie wizerunku przedsiębiorstw zagrażających pozycji innych firm. Licz się z tym, że pod Twoją wizytówką w Google zaczną się pojawiać fałszywe komentarze, zaniżające ocenę wizytówki i zasiewające niepewność u potencjalnych klientów zapoznających się z opiniami o firmie.

Nie możesz tego lekceważyć. Choć właściciel wizytówki nie ma możliwości usunięcia czy moderowania nieprzychylnej opinii, to jak najbardziej może zgłosić taki przypadek do Google, powołując się na złamanie regulaminu usługi. To dobry moment, abyś sprawdził, jakie opinie mogą zostać ręcznie usunięte przez pracownika Google.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.