Content marketing i copywriting – dwie przenikające się dziedziny, bez których trudno byłoby sobie wyobrazić prowadzenie efektywnych działań promocyjnych w Internecie. Przedsiębiorcy, chcąc czy nie chcąc, muszą z nich korzystać, ponieważ dobra treść jest dziś podstawą pozycjonowania strony internetowej w Google oraz budowania marki cieszącej się zaufaniem klientów. Podstawą każdej strategii content marketingowej jest tworzenie artykułów sponsorowanych, artykułów poradnikowych oraz artykułów specjalistycznych. Choć może Ci się wydawać, że niczym się od siebie nie różnią, to w rzeczywistości wykorzystuje się je w nieco inny sposób. Szczegóły sprawdzisz w naszym poradniku.
Artykuły sponsorowane publikujemy na zewnętrznych portalach, najlepiej tematycznych, które są odwiedzane przez przedstawicieli Twojej grupy docelowej. Jeśli sprzedajesz akcesoria dla wędkarzy, to jasne jest, że dobrym pomysłem będzie opublikowanie serii artykułów sponsorowanych na portalach traktujących o wędkowaniu.
Cele tworzenia artykułów sponsorowanych:
Od razu zaznaczmy, że artykuły poradnikowe mogą być jednocześnie artykułami sponsorowanymi, jednak znacznie częściej tworzy się je z myślą o publikowaniu ich na firmowym blogu. Specyfika bloga powoduje, że powinno się umieszczać na nim treści pomocne czytelnikom, inspirujące ich do zakupów czy wprowadzania jakichś zmian. Artykuły poradnikowe mają również tę zaletę, że dość łatwo można w nich umieści słowa kluczowe i w ten sposób dać stronie firmowej solidny dopalacz do zawalczenia o wysokie pozycje w Google.
Cele tworzenia artykułów poradnikowych:
Artykuły specjalistyczne, jak sama nazwa wskazuje, muszą być bardzo dobre pod względem merytorycznym, a także mocno rozbudowane. Z tego powodu raczej nie publikuje się ich w formie artykułów sponsorowanych – wyjątkiem jest sytuacja, w której udało się nam zakupić miejsce na specjalistycznym, renomowanym portalu, a wydawca wymaga dostarczenia treści najwyższej jakości.
Artykuły specjalistyczne spokojnie można – a nawet warto – publikować na firmowym blogu. Są to tzw. treści ekskluzywne, na których wzorują się inni autorzy, a które świetnie ściągają ruch z wyszukiwarki.
Cele tworzenia artykułów specjalistycznych:
Pamiętaj również, że nie powinieneś ograniczać się do tworzenia artykułów tylko jednego rodzaju. Dobrze zaplanowana strategia content marketingowa musi uwzględniać pisanie i dystrybuowanie różnych treści w celu zachowania synergii.