Twoja firma ma przestój? Wykorzystaj ten czas, by usprawnić swój marketing

Andrzej Winnicki
30.04.2020

Tysiące polskich firm musiało czasowo zawiesić działalność. Inne mają znacznie mniej zamówień, stąd pracownicy większość swojego służbowego czasu poświęcają na opiekę nad dziećmi. Przyszło nam funkcjonować w ekstremalnie dziwnych czasach, ale to wcale nie znaczy, że mamy czekać na poprawę z założonymi rękami. Kryzysowy okres warto wykorzystać na to, aby realnie usprawnić marketing firmy. Sprawdź, co Ty i Twoi pracownicy możecie teraz zrobić własnymi siłami, bez korzystania z pomocy specjalistów.

Zaktualizowanie treści na stronie internetowej

To żadna filozofia, a podejrzewamy, że treści na Twojej firmowej stronie www wręcz proszą się o zaktualizowanie. W czasach hossy nie ma na to czasu, nikt też nie przykłada do tego większej wagi. Teraz natomiast jest idealny moment, aby dać pracownikom kreatywne zajęcie, zlecić im dokładne przejrzenie wszystkich treści, usunięcie błędów i uzupełnienie pustych podstron.

Analiza funkcjonalności strony

Strona internetowa to fundament obecności firmy w sieci, dlatego powinna być perfekcyjnie zaprojektowana i świetnie dopasowana do wizerunku biznesu. Z tym oczywiście bywa bardzo różnie. Jeśli witryna Twojej firmy ma już kilka lat i w tym czasie nie była w ogóle modyfikowana, to niemal na pewno występują na niej różnego rodzaju problemy odbijające się na tzw. UX, czyli po prostu użyteczności. Zleć pracownikom przetestowanie wszystkich funkcji na stronie i przygotowanie listy błędów do natychmiastowego usunięcia.

Przygotowanie listy tematów artykułów na blog

Jeśli od dawna chodził Ci po głowie pomysł uruchomienia bloga firmowego, ale zawsze brakowało na to czasu, to właśnie w okresie przestoju możesz poważnie zabrać się za wcielenie tej koncepcji w życie. Co prawda pisanie artykułów na blog nie jest rzeczą łatwą i może wywoływać u Twoich pracowników irytację, ale już samo wymyślenie tematów, które powinny zostać poruszone, to dla branżowych ekspertów fraszka. Poproś pracowników, aby opracowali np. 100 tytułów artykułów, których napisanie zlecisz profesjonalnej agencji.

Wyodrębnienie grupy docelowej

Jest wielce prawdopodobne, że do tej pory prowadziłeś działania marketingowe trochę po omacku. Mniej więcej wiedziałeś, kto od Ciebie kupuje, ale nigdy nie zadałeś sobie trudu przeprowadzenia dogłębnej analizy grupy docelowej. Nie dziwimy się: jest to czasochłonne i żmudne zadanie. Skoro jednak teraz Twój biznes stanął, wykorzystaj ten moment, aby nadrobić zaległości. Precyzyjne wskazanie grupy docelowej bardzo ułatwi planowanie kolejnych kampanii, a także obniży ich koszt.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie