Ze stronami internetowymi dla firm jest trochę tak, jak ze smartfonami: większość je ma, choć nie do końca potrafi wytłumaczyć, po co? O ile w przypadku gadżeciarskiego telefonu nie ma to większego znaczenia, to nad kwestią strony naprawdę warto się głębiej zastanowić. Wciąż całkiem spora grupa firm uparcie broni się przed posiadaniem własnej witryny twierdząc, że właściwie nie jest im ona do niczego potrzebna. Z doświadczenia wiemy jednak, że to praktycznie zawsze nie jest prawda. Podamy Wam 6 życiowych przykładów, które odpowiedzą Wam na pytanie, do czego właściwie jest potrzebna strona internetowa?
- Naprawdę ktoś będzie szukał Twojej firmy w sieci – choć często słyszymy kategoryczne stwierdzenia firm, które utrzymują, że ich klienci „nie korzystają z Internetu”, to jest to naginanie rzeczywistości. Dostęp do sieci jest w Polsce powszechny, z Internetu codziennie korzysta kilkanaście milionów Polaków. Jak sądzisz – czy naprawdę nie ma wśród nich osób, które szukają tam produktów lub usług oferowanych przez Twoją firmę? Jasne, że szukają. Jeśli nie znajdą ich u Ciebie (a nie znajdą, bo nie masz strony), to z ochotą wybiorą ofertę konkurencji obecnej w sieci.
- Nikt nie zaoferuje Ci tak długiej kampanii reklamowej za tak mało pieniędzy – budowa profesjonalnej strony internetowej powierzona wysokiej jakości agencji reklamowej, to koszt około 3-4 tysięcy złotych. Wydaje Ci się, że to majątek? W takim razie wyślij zapytania do gazet, telewizji i rozgłośni radiowych z pytaniem, jaką kampanię reklamową mogą Ci za te środki zaproponować. Zobaczysz, że będzie to mizeria. Tymczasem własna strona, którą raz umieścimy w sieci, będzie reklamą Twojej firmy przez lata. To naprawdę najtańsza spośród najskuteczniejszych form promocji.
- Prestiż – jest oczywiście trudno policzalny, ale jednak każda firma powinna się o niego postarać. Prestiż trudno jest dziś osiągnąć bez obecności w sieci, która dla wielu osób stała się naturalnym polem poszukiwania wykonawców i dostawców. Dobra, profesjonalna strona internetowa buduje prestiż firmy – nie ma co do tego wątpliwości.
- Dostępność oferty 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku – to, co umieścimy na stronie www, jest dostępne dla potencjalnych klientów zawsze i wszędzie. Pamiętajmy, że wielu z nich podejmuje decyzje zakupowe spontanicznie, pod wpływem impulsu. Jeśli właśnie wtedy znajdą naszą stronę i zaakceptują znajdującą się na niej ofertę, to pozyskamy nowe zamówienie. Trudno jest sobie dziś wyobrazić, że firma jest dostępna dla klientów tylko od 8 do 16.
- Znaczne zwiększenie zasięgu – choć może Ci się wydawać, że Twoja firma ma charakter lokalny, to w dobie Internetu coś takiego przestaje mieć znaczenie. Twoich produktów czy usług mogą przecież szukać ludzie z różnych stron Polski, a nawet świata. Jeśli nie masz firmowej witryny, to uniemożliwiasz im dotarcie do siebie.
- Dużo większe możliwości zaprezentowania oferty – w telewizji czy radiu wyemitujesz 30-sekundowy spot, którego treści nikt nie zapamięta. W Internecie nic Cię nie ogranicza, a Twoi klienci mają zdecydowanie więcej czasu na poznanie tego, co im oferujesz. Umożliwia im to właśnie strona www. Wchodzimy na nią i spokojnie możemy ocenić, czy ta firma rzeczywiście nam odpowiada. Jeśli tak – dochodzi do kontaktu. W ten sposób trafiają do Ciebie klienci już zdecydowani, czyli najcenniejsi.
Strona internetowa firmy ma kolosalne znaczenie nie tylko dla jej aktualnego zasięgu promocyjnego, ale także późniejszego rozwoju. Tworząc ją już dziś gwarantujemy sobie, że będziemy widoczni także wtedy, gdy kontakty handlowe całkowicie przeniosą się do Internetu – a obserwując tempo rozwoju sieci można podejrzewać, że tak się w końcu stanie.