Nie tylko cena. Jakie elementy oferty agencji marketingowej powinny mieć dla Ciebie znaczenie?

Mariusz Siwko
10.10.2019

Reklama, a tym bardziej skrupulatne budowanie wizerunku marki, to – cytując klasyka – nie są tanie rzeczy. Doskonale rozumiemy, że większość polskich przedsiębiorców przy wyborze oferty konkretnej agencji marketingowej kieruje się przede wszystkim kryterium ceny. Nikt nie twierdzi, że tylko te najdroższe agencje reklamowe gwarantują odpowiedni poziom obsługi i wykonawstwa. Z całą pewnością można natomiast stwierdzić, że za podejrzanie niską ofertą kryje się ogromne ryzyko. Dlatego pamiętaj, aby analizując przedstawione opcje wziąć pod uwagę także inne, niemniej ważne elementy.

Czas realizacji

Czas bywa bezcenny, warto więc zorientować się, czy przypadkiem ta nieco droższa agencja marketingowa nie gwarantuje Ci ekspresowego terminu realizacji projektu (może to być wyszczególnione w ofercie). Długie oczekiwania na np. makietę strony www czy propozycje logotypu marki bywa frustrujące – wtedy zaczniesz się zastanawiać, czy nie lepiej było trochę dopłacić i móc znacznie wcześniej rozpocząć właściwy etap kampanii wizerunkowej.

Doświadczenie agencji

Bardzo ważna kwestia, która zawsze ma przełożenie na cenę usług. Doświadczone agencje reklamowe nie muszą się zabijać o klientów, bo bardzo często mają już na tyle ugruntowaną pozycję i świetną renomę, by móc dość swobodnie ustalać pułap cenowy. Walka na ceny jest za to charakterystyczna dla nowych agencji, a przede wszystkim freelancerów. Pytanie, czy chcesz, aby Twoja firma była dla nich królikiem doświadczalnym?

Jakość obsługi na etapie przygotowywania oferty

Warto na to zwrócić uwagę, ponieważ stopień zaangażowania osoby odpowiedzialnej za obsługę klienta może sporo powiedzieć na temat standardów, jakie obowiązują w danej agencji marketingowej. Jeśli szybko otrzymujesz odpowiedzi, nie wyczuwasz zniecierpliwienia po zadawaniu kolejnych pytań, możesz liczyć na bardzo szczegółowy opis oferty i nie masz wrażenia, że ktoś tutaj cokolwiek ukrywa, będzie to uzasadniać nieco wyższą cenę.

Portfolio

Standardowo przed zdecydowaniem się na jakąkolwiek agencję marketingową powinieneś zapoznać się z jej dotychczasowymi realizacjami. Chodzi tutaj przede wszystkim o styl – jeśli widzisz, że agencja realizuje projekty zgodnie z Twoim wyobrażeniem i oczekiwaniami jakościowymi, to sensownie jest sięgnąć głębiej do portfela i kupić sobie święty spokój.

Kompleksowość oferty

Bardzo ważny wątek. Najkorzystniej dla Ciebie będzie skorzystać z oferty kompleksowej, dzięki czemu jedna agencja marketingowa będzie odpowiadać za realizację wszystkich projektów. Często jest tak, że kompleksowa wycena wydaje się nieco za wysoka, ale gdy zaczniesz sumować oferty kilku niezależnych wykonawców, to nagle okazuje się, że byłaby to opcja znacznie droższa – nie wspominając już o poważnych trudnościach ze skorelowaniem wszystkich prac i uciążliwym oraz czasochłonnym kontaktowaniem się z kilkoma firmami.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie