Czego nie zrobi indywidualny projektant stron www, a co zapewni Ci agencja?

Jerzy Biernacki
16.10.2023

Posiadanie firmowej strony internetowej jest dziś tak oczywiste z biznesowego punktu widzenia, jak posiadanie numeru telefonu. Większość klientów dowie się o istnieniu Twojej firmy z sieci, dlatego chcąc czy nie chcąc potrzebujesz profesjonalnej witryny. Komu zlecić jej wykonanie? Naturalnym wyborem wydaje się być agencja interaktywna, przy czym rozumiemy, że możesz się obawiać wysokich kosztów realizacji projektu.

Alternatywą jest indywidualny projektant stron www, który z pewnością będzie tańszy, ale… No właśnie. Sprawdź, czego niemal na pewno nie zrobi taki projektant, przez co przygotowana przez niego strona i tak nie będzie gotowym narzędziem do promocji Twojego biznesu w sieci.  

W pełni indywidualny projekt

Nie licz na to, że samodzielny projektant stworzy dla Ciebie w 100% autorską, zaawansowaną na poziomie programistycznym i graficznym witrynę. Tacy projektanci bazują na bardzo niskich cenach, co wymusza na nich szybkie oddawanie projektów i często realizowanie kilku stron równocześnie. Dlatego witryny są opracowywane w oparciu o szablony – estetyczne, często efektowne, natomiast niemające nic wspólnego z indywidualnym podejściem do projektu.

Wypełnienie strony tekstami

Nie ma firmowej strony internetowej bez angażujących, atrakcyjnych treści, łączących w sobie walory marketingowe i merytoryczne. Projektant Ci ich nie dostarczy, ponieważ się w tym nie specjalizuje. Co innego agencja, która ma w swoim zespole zawodowych copywriterów.

Indywidualne projekty graficzne

Projektant stron www rzadko jest profesjonalnym grafikiem. Owszem, może przygotować prosty projekt np. layoutu witryny, natomiast wyłącznie w oparciu o gotowe szablony, kupione z tzw. stocków. Jeśli oczekujesz indywidualnego projektu graficznego, to potrzebujesz usługi grafika, którą zapewni agencja interaktywna.

Przeprowadzenie kampanii SEO

Nawet najlepsza strona internetowa niewiele znaczy, jeśli jest niewidoczna w wyszukiwarce. Dlatego od razu warto zainwestować w choćby podstawowe działania z zakresu pozycjonowania oraz content marketingu, których z pewnością nie podejmie się indywidualny projektant stron www (niemający na to ani czasu, ani kwalifikacji). Agencja może tutaj zaproponować kompleksową obsługę w zakresie szeroko pojętego pozycjonowania witryny.

Zgłoś swój pomysł na artykuł

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie