Jeśli starasz się promować swój biznes w sieci, to z pewnością wiesz, że nie da się tego robić bez inwestowania w wartościowe treści. Content marketing już dawno przestał być wyborem, a stał się koniecznością dla każdego przedsiębiorcy chcącego zbudować rozpoznawalną markę. Wdrożenie tej strategii wymaga oczywiście dobrego zaplanowania rodzaju treści, które rzeczywiście zaczną przyciągać użytkowników na stronę www firmy i będą ich na niej zatrzymywać. Wymieniamy je w naszym artykule.
Możesz je publikować na blogu lub chociażby w dziale FAQ. Poradniki zdecydowanie są najbardziej poszukiwanymi treściami w sieci. Czytelnicy chcą z nich uzyskać wartościową wiedzę i odpowiedzi na swoje pytania. W praktyce niemal każda treść, jaką publikujesz na stronie firmy, może przybrać charakter poradnika.
Staraj się pisać tak, aby przekazywać konkretną wiedzę. Wyobraź sobie swojego idealnego klienta i zastanów się, jakie ma problemy. W ten sposób łatwo prześledzisz jego zachowania w Internecie. Dowiesz się, jakie pytania wpisuje w wyszukiwarkę w nadziei na uzyskanie profesjonalnej odpowiedzi. Oczywiście jej źródłem powinna być Twoja strona firmowa.
Poradniki można tworzyć w praktycznie każdej branży. Prowadzisz firmę pogrzebową? Stwórz serię artykułów przekazujących wiedzę na temat postępowania w obliczu śmierci bliskiej osoby. Masz przedsiębiorstwo poligraficzne? Podpowiedz swoim klientom, jak powinni przygotować projekt do druku.
To może być dla Ciebie zaskoczenie. Cennik stworzony w atrakcyjnej, kreatywnej formie? Oczywiście! Musisz wiedzieć, że zdecydowana większość osób odwiedzających Twoją stronę internetową, zacznie ją przeglądać właśnie od zakładki z cennikiem. Dlatego koniecznie musisz ją mieć – nawet jeśli ustalasz ceny indywidualnie.
Samo wklejenie tabelki z cenami nie wystarczy. Bardzo mądrze będzie stworzyć osobne teksty do każdej pozycji cennikowej lub przynajmniej obszernie wytłumaczyć klientom, z czego wynikają konkretne stawki. Możesz w ten sposób uzasadnić fakt, że masz nieco wyższe ceny niż konkurencja. Dokładnie opisz też składniki ceny, by klient od razu wiedział, za co właściwie ma zapłacić. Takie treści gwarantują dłuższe zatrzymanie czytelników na stronie, a to zwiększa szansę na to, że użytkownik zdecyduje się skorzystać z formularza kontaktowego.
Ofertę można opisać sztampowo i zanudzić użytkownika, zniechęcając go tym samym do nawiązania kontaktu z firmą. Można także sięgnąć po dobre wzorce copywritingu i przygotować takie opisy, które najpierw przyciągną czytelników na stronę, a później nie pozwolą im tak szybko jej opuścić.
Każdą, nawet najbardziej prozaiczną usługę (produkt też), należy zaprezentować w sposób maksymalnie atrakcyjny. Zwracaj się bezpośrednio do klienta, dziel tekst śródtytułami, zastosuj ciekawe tytuły, pokazuj korzyści, formatuj tekst (podpunkty, pogrubienia). Zadbaj o to, by czytając ofertę klient coraz bardziej czuł potrzebę skorzystania z niej.
Ważne!
Rozbudowane opisy ofert są również gwarancją poprawienia pozycji strony w wyszukiwarce, z czego nie wszyscy zdają sobie sprawę.
Dobre, atrakcyjne, wartościowe treści na stronie internetowej są jednym z najlepszych sposobów na to, by wyróżnić się na tle konkurencji. Dzięki nim strona „żyje”, jest aktualna, dobrze sobie radzi w wyszukiwarce i staje się skutecznym narzędziem pozyskiwania klientów w sieci. Nie wypełniaj witryny byle jakimi tekstami, bo nie uratuje jej nawet świetny layout graficzny.